حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: دفاع مقدس به برکت ایستادگی این امت در دهه اول انقلاب عامل حفظ و زمینه‌ساز گسترش انقلاب شد و ما گفتمان ایستادگی در مقابل دشمن و دفاع از حرم را در کلاس دفاع مقدس آموختیم.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۹۳
|
۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ویژه‌برنامه شهادت امام رضا (ع) و آیین تشییع و وداع با پیکر مطهر "شهسوار بهرامی و عبدالرسول آذر آیین" ۲ شهید تازه تفحص شده استان هرمزگان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآوری ارزش‌ها، تمرین ایستادگی و عظمت‌ها است.

وی خطاب به خانواده شهیدان، ادبیات قرآن  کریم در باب شهادت را ادبیات شادمانی دانست و گفت: پیام شهیدان دفاع از اسلام، اصل دین و اصل قرآن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این ۲ شهید اهل سنت و شیعه می‌خواهند بگویند دهه نبوت و ولایت باهم است و یک اصل مشترک که در زندگی همه انبیا و ائمه بوده؛ اصل جهاد پیوسته است.

حاجی‌صادقی از جهاد به عنوان یک اصل تعطیل ناپذیر نام برد که شرط آن ایمان است، زیرا تا دین خدا هست دشمن وجود دارد و تا دشمن هست جهاد با دشمن واجب است، لذا مؤمن واقعی کسی است که در زندگی وی جهاد وجود دارد.

وی افزود: براساس آیات قرآن مؤمن واقعی و صادق کسی است که در عمل و در زندگی واقعی درحال جهاد مستمر باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، اصلی‌ترین جهاد را جهاد اکبر دانست و ادامه داد: برجسته‌ترین عامل موفقیت این ۲ شهید تازه تفحص شده هرمزگانی که ۳۴ سال از زمان شهادت آنها می‌گذرد، پیروزی در جهاد اکبر بوده است.

حجت الاسلام  والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: منطق تمامی شهیدان ما گذشتن از لذت‌های مادی برای رسیدن به حیات الهی و طیبه است و ما باید بیش از همه روی این موضوع مهم (جهاد اکبر) تلاش و تمرین کنیم.

وی با اشاره به اینکه؛ نوع دیگر جهاد، در مقابل عملیات سخت دشمن است و هنگامی که دشمن دست به اسلحه برده و معترض خاک کشور شود، آنجا جای جهاد است، بیان کرد: دفاع مقدس ما جلوه‌ای از این نوع جهاد بود.

سخنران «ویژه‌برنامه دفاع مقدس در سایه سار خورشید» در بندرعباس گفت: دشمن به خیال خود با حمله به انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران حمله کرد تا این انقلاب را نابود کند درحالی که شهیدان و رزمندگان ما جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس و یک فرصت تبدیل کردند.

حجت الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: دفاع مقدس در دهه اول انقلاب خطرات بزرگی را از سر این انقلاب برطرف کرد، زیرا دشمنان با جنگی که به راه انداختند به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بودند اما این جنگ عامل بقای آن شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: ما امروز گفتمان ایستادگی در مقابل دشمن و دفاع از حرم را در کلاس دفاع مقدس یاد گرفتیم و حاج قاسم‌ها و حاج همدانی‌ها در این کلاس تربیت شدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «دفاع مقدس گفتمان مقاومت را در بین امت‌های اسلامی نهادینه کرد»

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به همه مسلمانان یاد داد که در برابر دشمنِ گرگ‌صفت و متجاوز نرمش، سازش و گفت و گو جواب نمی‌دهد بلکه باید با اقتدار برخورد کرد، ابراز داشت: برگزاری هفته دفاع مقدس نه یادآور یک حادثه‌ای است که در گذشته رقم خورده بلکه گرامیداشت دفاع مقدس به معنای حفظ فرهنگ دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود بخش سوم جهاد را در برابر فتنه و نفاق دانست که با دین می‌خواهند سر دین را ببرند.

حجت الاسلام  حاجی‌صادقی گفت: جهاد با جریان‌های انحرافی و جهادی که در زندگی بسیاری از امامان و در صحنه‌هایی از پیامبرگرامی اسلام (ص) وجود داشت جهاد کبیر است، زیرا از جهاد نظامی سخت‌تر است.

وی افرود: در میدان جهاد کبیر، بسیجیان ما باید حضوری پررنگ داشته باشند و یکی از برجسته ترین جهاد کبیر جهاد تببین است یعنی جهادی که امام رضا (ع) آن را انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: دشمنی که می‌خواست فرهنگ ولایت و امامت را در خلافت هضم و حذف کند امام رضا ( ع) آن را شکست داد و امروز بسیار جدی به این جهاد (جهاد تبیین) نیاز داریم.

حاجی‌صادقی در سخنان پایانی خود به آشوب‌ها و اغتشاشات خیابانی اخیر منافقان و دشمنان داخلی و خارجی اشاره کرد که با تحریک عده‌ای از نوجوانان و جوانان، خسارات زیادی به اموال مردم و بیت‌المال زدند.

وی گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به قدری ذلیل شده که با سوءاستفاده از روحیه هیجانی عده‌ای از نوجوانان و جوانان و تحریک آنان به دنبال براندازی انقلاب هستند اما واکنش تند مردم در راهپیمایی‌ها نشان داد دشمن در تحلیل‌های خود بازهم ضعیف و ناتوان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در عین حال به خانواده‌ها توصیه کرد با بصیرت افزایی مراقبت کنید تا دشمن جوانان و نوجوانانتان را گرفتار هیجانات و افکار انحرافی نکند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به تعرض آشوبگران و فتنه گران به موکب‌های امام حسین (ع)، بی‌حرمتی به قرآن و مساجد و تعرض به حجاب بانوان تاکید کرد که وظیفه تمامی مسوولان، نیروی انتظامی و مردم این است که در کنار هدایت و آگاهی اما در برابر دشمن و فتنه‌گران نباید منفعل بود و کوتاه آمد.

گفتنی است؛ پیکرهای مطهر ۲ شهید تازه تفحص شده استان هرمزگان امروز (سه‌شنبه) در جوار امامزاده سید سلطان محمد بخش رودخانه شهرستان رودان برگزار و سپس در مسیر شهرستان میناب تشییع می‌شود.

پیکر شهید "آذر آیین" روز چهارشنبه به شهرستان جاسک برای تشییع و تدفین در گلزار شهدای گمنام این شهرستان منتقل و پیکر شهید "بهرامی" نیز صبح روز پنج‌شنبه در میناب تشییع و در هشتبندی میناب تدفین خواهد شد.

ارسال نظرات