خبرهای داغ:
حماسه دفاع مقدس، دستاورد‌های بی شماری را برای نظام اسلامی رقم زد که ازجمله آن می‌توان گفت: امنیت امروز جامعه ما میراث خون پاک و مطهر شهداست.
کد خبر: ۹۴۵۹۸۶۹
|
۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

خبرگزاری بسیج استان قم- ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ بود که نیرو‌های بعثی عراق به طور رسمی و گسترده تجاوز خود را به خاک پاک ایران اسلامی آغاز کردند؛ صدام رئیس جمهور وقت عراق، به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی این تفکر را داشت که نیرو‌های نظامی ایران توان مقابله با ارتش بعث را ندارد و معتقد بود ظرف یک هفته می‌تواند ایران را تصرف کند و این امید را داده بود چند روز بعد در تهران سخنرانی خواهد کرد.

در ابتدای جنگ، عراق توانست بخشی از خاک ایران از جمله قسمتی از خرمشهر را تصرف کند؛ اما رزمندگان غیور ایرانی توانستند طی عملیات‌های مختلف و متعدد مناطق اشغال شده را در همان ماه‌های آغازین جنگ از تصرف دشمن آزاد کنند.

انگلیس، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، یونان، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ایتالیا، تونس، مراکش، اردن و ... تعدادی از کشور‌هایی بودند که در ۸ سال جنگ تحمیلی از رژیم بعث پشتیبانی و حمایت نظامی کردند، اما نیرو‌های مسلح ایران یکه و تنها طی این مدت در جبهه‌های حق علیه باطل با دست‌خالی، اما ایمان و اعتقادی قوی برابر نقشه شوم دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی به تصرف دشمن درآید یا در تصرف دشمن باقی بماند.

بر اساس آمار اعلام شده استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید طی دوران ۸ سال دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است؛ شهدایی که با خون پاک خود ایستادگی کردند تا دشمن جرات تعدی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و میهن اسلامی نداشته باشد.

هر سال با شروع هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی برای پاسداشت مقام شهیدان برگزار می‌شود، اما اگر تمام سال هم به یاد شهدا باشیم ذره‌ای از رشادت‌های آنان را نمی‌توانیم جبران کنیم، شهدا رفتند تا امروز قدرت‌های غربی نتوانند به جای ما تصمیم بگیرند، آنان از جان خود گذشتند و امنیت و سرافرازی مثال زدنی را برای جامعه اسلامی به ارمغان آوردند.

وقتی به وصیت‌نامه شهدا نگاه می‌کنیم همه آن‌ها از یک موضوع مشترک سخن می‌گویند؛ همه شهدا به نسل‌های بعدی توصیه کرده‌اند که حامی اسلام و انقلاب و ولایت باشند تا دست دشمنان از کشورمان قطع شود.

متاسفانه این روز‌ها عده‌ای معاند که از طرف دشمنان قسم‌خورده ایران سرمشق می‌گیرند، برخی را تحریک می‌کنند تا پرچم زیبای ایران عزیز را در خیابان‌ها به آتش بکشند، یادمان نرود صد‌ها هزار شهید از خون خود گذشتند تا این پرچم به زمین نیفتد و همیشه در اوج بلندی باشد، نخبگان ما سختی‌ها را به جان خریده‌اند و با انوع تحریم‌های ظالمانه آمریکا مقابله کرده‌اند تا نام ایران مانند پهنه قلّه دماوند در جهان بدرخشد.

اقشار مردم باید از ظرفیت‌های گوناگون استفاده کنند تا یاد و خاطره شهدای عزیز تا ابد زنده بماند و آیندگان بدانند چه رعنا جوانانی که برای دفاع از مرز‌های کشور از لذت‌های دنیوی گذشتند تا به ملکوت برسند، فراموش نکنیم خون شهدا ضامن این انقلاب است.

یادداشت/ مهدی حاجیلو

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها