خبرهای داغ:
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، گفت: ممکن است در میان این اغتشاشات چند جوان فریب بخورند اما عالم و آدم می‌دانند که در پشت پرده این اغتشاشات، آمریکا و گروه‌های تجزیه‌طلب مانند کومله در خارج از کشور و در کردستان عراق قرار دارند.
کد خبر: ۹۴۶۰۰۴۹
|
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امشب در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز در رابطه با اغتشاشات اخیر در کشور، اظهار کرد: حادثه مرگ یک خانمی از هموطنان کُرد سبب شد برخی‌ها به این حادثه رنگ اعتراض مردمی بدهند در حالی که ماهیت اعتراض با اغتشاش متفاوت است.

وی افزود: اعتراض، انتقاد سالم ولو تند همراه با مخالفت جدی باشد قطعاً اصول و شرایط خاص خود را دارد که به دنبال آن افراد حرفی برای گفتن به صورت کتبی یا شفاهی دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری با بیان اینکه هم قانون اساسی و هم عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران تکلیف اعتراضات مردمی را مشخص کرده است، گفت: عملکرد جمهوری اسلامی بعد از انقلاب موید این مساله است و نشان می‌دهد نظام جایگاه احترام آمیزی برای مطالبات مردمی قائل است.

آیت الله حیدری با تاکید بر اینکه شعارهای اغتشاشات رنگ و بویی غیر از مطالبات مردمی داشت، بیان کرد: اغتشاشگران و کسانی که مزدور آمریکا و اسرائیل هستند به صراحت عنوان کردند بحث خانم امینی نیست بلکه هدف چیز دیگری است.

وی عنوان کرد:شعارهای ساختارشکنانه، تعدی به ناموس مردم، کشته‌سازی و کشتن افراد بی‌گناه و خدوم، توهین به قرآن و پرچم عزاداری امام حسین، به آتش کشیدن مساجد و تخریب اموال عمومی را از اغتشاشگران شاهد بودیم.

وی افزود: این در حالی است که تخریب اموال عمومی مانند آمبولانس حتی از نظر منطق بین الملل و حقوق بشر محکوم است تا بدون هیچ مشکلی به بیماران و مصدومین کمک کنند.

آیت الله حیدری گفت: ممکن است در میان این اغتشاشات چند جوان فریب بخورند اما عالم و آدم می‌دانند که در پشت پرده این اغتشاشات ،آمریکا و گروه‌های تجزیه طلب مانند کومله در خارج از کشور و در کردستان عراق قرار دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از اغتشاشات از شمال عراق توسط گروه‌های تجزیه طلب هدایت می‌شد، عنوان کرد: این اغتشاشات از جنس فتنه خرداد و تیرماه سال ۶۰ بود ترورهایی که در آن زمان رخ داد و سرکردگان آشوب اخیر منافقین و کومله هستند.

آیت الله حیدری با اشاره به حمایت رئیس جمهور آمریکا از اغتشاش در ایران، بیان کرد: تمام آمال و آرزوهای اسرائیل به نتیجه رساندن این آشوب هاست اما وقتی مردم به صحنه آمدند و ۹دی دیگری آفریدند اهداف آن‌ها نقش بر آب شد.

وی اغتشاشات اخیر را غیر قانونی و ضد بشری برشمرد، و افزود: جوانان ما تاریخ ده سال اول بعد از انقلاب را به ویژه حوادث جنگ تحمیلی و جنایات منافقین را مطالعه کنند تا متوجه بشوند آن‌ها با چه شعارهایی وارد میدان شدند و در نهایت کاسه لیس صدام شدند.

آیت الله حیدری گفت: تمام کسانی که مردم را به شعارهای ساختارشکنانه دعوت می‌کنند اینها رجوی‌های کوچک هستند بی‌ارزش و محکوم به شکست هستند.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها