خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز:

جنگ امروز ما، جنگ روایت‌هاست، پس باید سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم

یادواره شهدای منطقه تفیهان دهستان بیدزرد شیراز با حضور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۳۳۷
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز در یادواره شهدای منطقه تفیهان دهستان بیدزرد شیراز، یکی از راه‌های شکرگزاری نعمت را خوب استفاده کردن از عمر عنوان کرد و اظهار داشت: ایام محرم و صفر که همراه با عزاداری اهل بیت(ع) بود، بهترین فرصت برای متصل کردن دلمان با اهل بیت برای خوب زندگی کردن است.
وی با یادآوری اینکه شهدا، عزیزترین سرمایه خود را که جانشان بود، برای این انقلاب دادند، تاکید کرد: این انقلاب راه حود را اگرچه در برخی موارد مظلومانه، اما پراقتدارتر از روزهای اول طی می‌کند.
سرهنگ علیپور، تنها مکتبی که در عالم مظلوم واقع شده را تشیع عنوان کرد و با بیان اینکه در اوج مظلومیت این مکتب، خدا به آن اوج عزت و اقتدار را عطا کرده است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی هم از روز اول پیدایش به جهت ریشه داشتن در فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) این ویژگی را برای خود حفظ کرده است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز، یکی از دورانهای پرافتخار این کشور را در طول تاریخ چندصد سال گذشته، دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: در بدترین شرایطی که یک کشور به خود شاید ببیند، جنگ تحمیلی آغاز شد.
وی با بیان اینکه روزهای اول برای هر انقلابی در دنیا، با هر هدفی، خیلی سخت است، چون ساختارها مشخص نیست، افزود: در این شرایط تهاجم کشوری برای اشغال سرزمین و تعرض به تمامیت ارضی، دفاع و مقابله خیلی سخت می‌شود و ایران هشت سال را چنین پشت سر گذاشت.
سرهنگ علیپور با تشریح وضعیت ارتش، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف اداری و نظامی کشور و وجود درگیری و فتنه‌های داخلی در اول انقلاب، گفت: پیشانی مقابله با انقلاب نوپای ما، صدام بود، اما اینکه 36کشور حامی و عقبه صدام بودند، ثابت شده است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: در مطالعه 400سال گذشته، می‌بینیم که نقشه کشور هی کوچک و کوچک‌تر شده، اما در هشت سال دفاع مقدس، ما حتی یک وجب از خاکمان را به دشمن بعثی واگذار نکردیم و این، نشان از ایثار و از خودگذشتگی جوانان و مردان و زنان این سرزمین، و بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس است.
وی با تاکید بر این که در هشت سال جنگ، ما از سرزمینمان دفاع کردیم، به جنگ روایت‌ها در عصر کنونی اشاره کرد و افزود: دشمن می‌خواهد بزرگ‌ترین افتخار این نظام که دوران دفاع مقدس است را برای نسل نوجوان و جوان کشور به غلط روایت کند؛ پس می‌گوید این جنگ، مقدس نبود، درصورتی که در زمان غیبت معصوم ما اجازه تهاجم به خاک بیگانه را نداریم، اما اگر حمله شد، دفاع واجب است و دشمن این امر را به غلط نشان می‌دهد و تهاجم رژیم بعث عراق و مظلومیت رزمندگان مظلوم ما را برعکس روایت می‌کند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز با یادآوری اینکه امروز از خانواده‌های شهدا قدردانی و تکریم می‌شود، چون فرزندشان در مسیری قرار گرفت که سعادت دنیا و آخرت را کسب کردند و مایه افتخار محله و شهر و کشور شدند، تصریح کرد: درس این امر، این است که خانواده شهدا در تربیت فرزندان کوشا بودند و به خانواده‌ها این درس را می‌دهد که طوری فرزندت را تربیت کن که مایه افتخار شما و شهر و کشور باشد؛ و درسی هم برای مسئولین دارد و آن، اینکه خدا وعده نصرت و پیروزی به ما داده، جنگی که ما در آن پیروز شدیم، نه با ابزار نظامی، که ما ادوات جنگی به روز و مناسبی نداشتیم؛ بلکه وعده پیروزی و نصرت خدا به ما عطا شد.
سرهنگ علیپور، با یادآوری اینکه خدا با شروطی وعده پیروزی و حمایت داده، اولین شرط خدا را ایمان واقعی به خدا، کتابش و اعتقاد به دستوراتش، همراه با اهل مقاومت و ایستادگی عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس، جنگ دیروز بود، اما امروز هم جنگی را پیش رو داریم که واقعی است، اما با شیوه‌ای دیگر، اما با همان دشمن، اگرچه در عرصه نظامی خسته است و ترسیده و می‌داند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ چرا که امروز به یک قدرت نظامی تبدیل شده‌ایم و دشمن به خوبی این را می‌داند.
وی با اشاره به هزینه‌های میلیاد دلاری دشمن در راه مبارزه با ایران اسلامی، ابزار جنگ امروز دشمن را رسانه و فضای مجازی، ماهواره و جنگ اقتصادی و فرهنگی برای بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب، نظام و اسلام دانست و گفت: دشمن این روزها از جهتی ما را برای کوچکترین نیازها تحریم می‌کند، و از طرفی میلیاردها دلار هزینه می‌کند و تا زمانی که ما از دین خدا دست برنداریم، این دشمنی ادامه خواهد داشت و این، سخن خداست که این دشمنی‌اش تا این حد ادامه‌دار است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند که بر خلاف همه انقلاب‌های دیگر دنیا، انقلاب اسلامی ایران به دست مردم و با رهبری مرجعیت شیعه و ولایت به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: پس به این نتیجه رسیده است که باید روی مردم کار کند و امروز مهمترین برنامه دشمن، ایجاد تفرقه میان آحاد مختلف مردم، نشر اکاذیب، بزرگ‌نمایی مشکلات و کتمان حقیقت است تا مردم همواره ناامید و ناراضی باشند؛ پس باید هر چیزی که در فضای مجازی می‌بینیم و می‌شنویم نباید سریع باور کنیم و باید سواد رسانه‌ایمان را بالا ببریم تافریب نخوریم.
سرهنگ علیپور با تاکید بر اینکه امروز باید دشمن شناس باشیم، گفت: این انقلاب به برکت خون شهدا بوجود آمده و دشمنی‌ها هم همیشه بوده و هست و خواهد بود، اما تا زمانی که در مسیر اصلی این انقلاب انحرافی ایجاد نشده باشد، و تا زمانی که مردم ایستادگی و مقاومت داشته باشند، قدرت مطلق خداوند یاری‌رسان انقلاب است.
وی با یادآوری اینکه مسیر اصلی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، و اینکه این انقلاب می‌گوید من نه ظلم می‌کنم و نه زیر بار ظلم می‌روم، و هرجا صدای مظلوم بلند شد، به یاری‌اش می‌شتابم؛ تصریح کرد: تا زمانی که مردم ایمان، قدرت و استقامت خود را داشته باشند، نصرت خدا شامل حالشان خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: در بحث حجاب که بهانه این آشوب‌ها شد، کسی نباید ساده‌انگاری کند؛ چرا که دستور صریح خدا در قرآن است و مبنای قانون کشور ما هم اسلام است، همانگونه که هر قانونی یک مبنایی دارد؛ اما دشمن خط مقدم نابودی خانواده را حجاب می‌‌دانند.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: امروز، غرب که الگوی زندگی برای دنیا و از جمله کشور ما می‌ریزد، خودش غرق در فساد است و باید متوجه این مسئله باشیم.
وی تاکید کرد: شهدا رفتند تا ما بتوانیم دشمن شناس باشیم و بصیرت داشته باشیم و عمل به موقع انجام دهیم.
سرهنگ علیپور با توصیه به والدین برای اینکه فرزندان خود را عریان در فضای مجازی رها نکنند و ارتباطات مجازی آن‌ها را کنترل کنند، تصریح کرد: اگر فرزندان اهل مسجد و منبر و عزای حسین(ع) باشند، کمتر به انحراف کشیده می‌شوند، و این، سرمایه اصلی هر پدر و مادری است که باید خیلی مراقب فرزندان باشند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار