خبرهای داغ:
رئیس پشتیبانی منطقه ۲ ارتش:

تمام توطئه‌های دشمن را رصد می‌کنیم

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش در شیراز گفت: مسئولان نظامی هیچ‌گاه از توطئه و تهدید‌هایی که هر روز متوجه ایران اسلامی است، غفلت نکرده و تمام تهدید‌هایی که به نوعی ممکن است ما را با مشکل رو به رو کند، مورد رصد قرار می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۶۰۳۳۹
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان این نظام دشمنی خود را با تحریم آغاز کردند و همچنان نیز ادامه دارد اظهار داشت: خوشبختانه این تحریم برای نیرو‌های مسلح و نظامیان نقطه قوت شد و به لطف خدا و مقام معظم رهبری و تمام پشتکاری که مهندسین نظامی داشتند امروز تحریم‌ها را شکستند و 99 درصد تجهیزات مورد استفاده نیرو‌های مسلح ساخت داخل و یا بهینه شده داخل است.

 سهرابی اظهار کرد: توان موشکی ما که مورد اعتراف دشمنان انقلاب و ملت است گویای این مدعای واضح و روشن است که امروز در صنایع نظامی به اوج خودکفایی و بلوغ رسیدیم، به طوری که تمام تجهیزات و ادوات مورد نیاز نیرو‌های مسلح در درون و در داخل ایران تولید کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان نظامی هیچ‌گاه از حربه‌ها و تهدید‌هایی که هر روز متوجه ایران اسلامی است، غفلت نکرده و تمام تهدید‌هایی که به نوعی ممکن است ما را با مشکل مواجه کند، مورد رصد قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح امروز همگی تحت فرمان مقام معظم رهبری قرار دارند.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران را میراث ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: خانواده‌های شهدا راه را به نشان ما می‌دهند و می‌توانند هدایتگر جامعه باشند.

وی با بیان اینکه تمام کارکنان و متولیان امور کشور نیز با بصیرت افزایی باید به وصیت شهداء عمل کنند، افزود: پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز تعداد 43 شهید، 68 جانباز و 25 آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز که معتقد است هفته دفاع مقدس صحنه‌ای از تاریخ ماندگار تاریخ انقلاب اسلام است، گفت: هر روز باید به فراخور و نیاز جامعه به این تاریخ که سرشار از شکوه، ایثار و مقاومت بوده مراجعه کنیم و بهره ببریم، چرا که برگ برگ این هشت سال برای آیندگان آموزنده و مفید است.

سهرابی عنوان کرد: شروع جنگ زمانی بود که انقلاب اسلامی ایران تازه شکل گرفته و به پیروزی رسیده بود و به فاصله کمتر از یک سال جنگ بر ما تحمیل کردند. انقلاب ما بی تاثیر از این شرایط نیست.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان آن زمان به انقلاب و از ارتش کنار رفته بودند و سپاه پاسداران تازه شکل گرفته بود و نیرو‌های مردمی حرکت آرام را آغاز کرده بودند. دشمن با سو استفاده از ضعف نیرو‌های مسلح، جنگ را بر ما تحمیل کردند و حسب محاسباتی که داشتند می‌خواستند در چند روز به پایتخت برسند، مقاومت‌های جانانه نیرو‌های مسلح ما و یگان‌های مدافع در خرمشهر و نوار‌های مرزی از جنوب تا شمال غرب، تمام محاسبات دشمن را به هم ریختند.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش در شیراز گفت: تمام ملت ایران اعم از نیرو‌های مسلح و مسئولان نظام و مسئولین انقلاب و مردم شریف ایران همه با هم یک دست و متحد شدند و در مقابل متجاوزی که توسط 34 کشور مستقیما پشتیبانی و به صورت ویژه هم از قدرت‌های شرق و غرب حمایت می‌شد به ایران حمله کرد. داستان و معجزه‌هایی که نیرو‌های مسلح در آن زمان انجام دادند خیلی ویژه و گسترده بود به گونه‌ای کتاب‌ها نگاشته شده و مسئولان خاطراتی بیان کردند که نشان می‌دهد ما در  شرایط سختی با همدلی مردم به پیروزی رسیدیم.

 سهرابی تصریح کرد: تنها راه برون رفت از آن برهه خاص، اتحاد مسئولان، امام و رهبری و پشتیبانی‌هایی بود و همین امر موجب شد که در هشت سال جنگ یک وجب خاک از میهن را از دست ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب، حکومت وقت ایران به عنوان ژاندارم منطقه ادوات و آموزش‌هایی از غرب گرفته بود تا به عنوان بازوی اجرایی غرب در منطقه عمل کند و آمریکا به وسیله آن اعمال نفوذ کند. لازمه آن چیزی که غرب و آمریکا دنبالش بودند، تجهیزات به کار گرفته شده در اختیار ارتش زمان طاغوت و آموزش‌های لازم به نیروی ارتش بود. از نظر تجهیزات ارتش ایران چیزی کم نداشت، اما در بحث راه اندازی و تعمیرات وابستگی به آمریکا داشتیم.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز ادامه داد: 70 هزار نیروی مستشار آمریکایی در کارخانجات و صنعت نظامی ما مشغول به کار بودند و بسیار‌ی از مهندسین نظامی بنا بر سیاست دیکته شده آمریکا اجازه استفاده از نبوغ فکری نداشتند و بعد از انقلاب که مستشاران آمریکایی از ایران رفتند، ارتش ایران با پشتکار کارشناسان که بعد از انقلاب به خرج دادند توانستند تک تک تجهیزات را استفاده و بروز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها