خبرهای داغ:

کاهش ۴۰درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان/ ۸۰ درصد جمعیت در مناطق آبی قرار دارند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در هفته اخیر شاهد کاهش ۴۰ درصدی ابتلا به کرونا در استان بودیم.
کد خبر: ۹۴۶۰۳۹۹
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

سید محمد علوی سخنگوی ستاد کرونا در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حضور دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس، شاهد وضعیت پایدار در استان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان که در شهر‌های بزرگ هستند، در وضعیت آبی و کم خطر قرار دارند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا با بیان اینکه در خوزستان شهر با وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد، گفت: در شبانه روز اخیر فقط ۱۴ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در استان مراجعه کرده اند و چهار نفر بستری شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت فوت ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است، ضمن اینکه در هفته اخیر شاهد کاهش ۴۰ درصدی در موارد بیماری، سه درصد کاهش موارد بستری و ۲۵ درصد در موارد فوتی بودیم که نشان دهنده شاخص‌های مطلوب بیماری هستند.

سید محمد علوی این وضعیت خوب را حاصل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون دانست و اضافه کرد: با وجود بهبود شرایط نباید تصور کنیم که کرونا ضعیف شده، درصورتیکه چنین نیست و دانش و آگاهی ما بر این ویروس غلبه کرده است.


وی بیان کرد: در فصل پاییز قرار داریم و در این فصل بیماری‌های تنفسی نظیر آنفولانزا است، بنابراین این بیماری در حضور کرونا می‌تواند فوق العاده خطرناک باشد، به همین دلیل برای کنترل آن‌ها باید گروه‌های سنی دارای شرایط، واکسن کووید-۱۹ را تزریق و مراحل آن را تکمیل کنند.

علوی اضافه کرد: همچنین افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته است، نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند، ضمن اینکه افراد دارای بیماری‌های فشار خون، دیابت، تنفسی و زمینه ای، کودکان زیر ۵ سال، سالمندان، افراد بیش از ۶۵ سال سن، باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند.

علوی درخصوص بیماری وبا (التور) که بومی خوزستان محسوب می‌شود، عنوان کرد: از سالیان دور، بیماری التور دارای دو پیک در خوزستان است که پیک اول آن از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا مردادماه ادامه پیدا می‌کند، سپس با اندکی فروکش، مجدد از اواخر شهریور پیک دوم شروع شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.


وی ادامه داد: وبا بیماری روده‌ای است و اگر ما کار‌هایی نظیر؛ شست و شوی دست‌ها بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و قبل از مصرف مواد خوراکی، خودداری از مصرف غذا‌های خام و نپخته، شستن و گندزدایی صحیح میوه‌ها و سبزی‌ها و نوشیدن آب آشامیدنی سالم را در دستور کار قرار دهیم، از خطر ابتلا به این بیماری در امان خواهیم ماند.


سیدمحمد علوی گفت: وظیفه عمده بر عهده متولیان امر و کسانیکه آب آشامیدنی را در اختیار مردم قرار می‌دهند، است و شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به کنترل بهداشت، مطلوب بودن سختی آب، میکروبی و کلرزنی آب اهتمام جدی داشته باشد.

پایان پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها