برگزاری دهمین همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در گچساران/ همسران شهدا تجلیل شدند

دهمین همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» و تجلیل از همسران شهدای شهرستان گچساران در سالن آموزش شرکت نفت این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۶۵۱
|
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گچساران،دهمین همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» با حضور آیت الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام «سید رضا افتخاری» مدیر‌کل سازمان تبلیغات اسلامی، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «عاطفه‌سادات مدبرنژاد» سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری، «کبری اخلاقی‌نیا» مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن آموزش شرکت نفت گچساران برگزار شد.

عظمت نظام اسلامی برای دشمن قابل تحمل نیست

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دهمین همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در گچساران با بیان اینکه همسران در اجرا شهدا شریک هستند، اظهار داشت: جبهه کفر و استکبار در دوران دفاع مقدس کشته و مجروح داد اما کشته‌شدگان آنها هیچ اجری ندارند چون آرمان‌هایشان معنوی، اخلاقی و دینی نبود و به فرمان یک انسان خبیث به جنگ رفتند، اما شهدای ما به آن سبب که آرمان‌هایشان معنوی، اخلاقی و دینی بود از اجری بزرگ نزد پروردگار برخوردارند.
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش زنان در وقایع تاریخی مختلف، افزود: قبل از انقلاب، زنان مانند مردان برای پیروزی انقلاب اسلامی به میدان آمدند و در مبارزات بعد از پیروزی انقلاب نیز نیمی از جمعیتی که همیشه در میدان بود، زنان بودند.
 
حسینی بیان کرد: در میدان جنگ، زنان همسران و فرزندان خود را بدرقه می‌کردند و برخی مادران با وجود تقدیم سه تا چهار شهید، همچنان محکم و استوار ایستاده‌اند و چقدر زیباست که اهداف و آرمان‌های انسان الهی باشد طوری که به کشته‌هایش افتخار کند.
 
وی با بیان اینکه آرمان‌ها و اهداف شهدا و قیام امام خمینی (ره) الهی بود و امروز می‌بینم در سایه این قیام و این پیروزی، چه پیروزی‌هایی نصیب ما شده است، گفت: قبل از انقلاب، کشور ما مستعمره انگلیس و آمریکا بود و شاه نوکری بی‌اختیار بود اما امروز ایران یک قدرت جهانی است و حوزه نفوذ ایران از یمن تا آفریقا و آمریکای لاتین امتداد یافته است.
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عظمت و قدرت امروز ایران اسلامی را به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های همسران و مادران شهدا دانست و خاطرنشان کرد: دشمن ظرفیت بزرگی را در جمهوری اسلامی ایران می‌بیند که برایش قابل تحمل نیست زیرا روزی این کشور نوکر بی‌اختیار آمریکا و غرب بود و طبیعتاً امروز عزت و استقلال و شکوه و پیشرفت ما را تحمل نمی‌کند.
 
حسینی با بیان اینکه دشمن از گوهر تابناک‌ انقلاب و عظمت اسلام هراس دارد و به همین دلیل توطئه‌های پی در پی را برنامه‌ریزی می‌کند، متذکر شد: در کشور ما هر اتفاقی که می‌افتد جنجال رسانه‌ای بپا می‌شود در حالی که هزاران انسان در کشورهای دیگر کشته می‌شوند و هیچ خبری نیست، که علت این موضوع عظمت نظام جمهوری اسلامی است که برای دشمن و استکبار قابل تحمل نیست.
 
وی با اشاره به اینکه در اوایل، دشمن علی‌رغم همه توطئه‌ها نتوانست انقلاب را زمین بزند و انقلاب رشد کرد و بالنده شد، اضافه کرد: ما برای انقلاب و اسلام و ارزش‌های دینی خون دادیم و هرگز ذره‌ای از آرمان‌هایمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بزرگنمایی اعتراضات عده‌ای اندک توسط دشمن، گفت: عظمت امروز ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه و اسلام نصیب این ملت شده و دشمن وقتی می‌بیند انقلاب اسلامی به رشد و شکوفایی می‌رسد نمی‌تواند تحمل کند و و توطئه‌های مختلف را علیه انقلاب و نظام اسلامی برنامه‌ریزی می‌کند.
 
حسینی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی عرصه امتحان و ولایت‌پذیری است، ادامه داد: امروز رسالت خانواده‌های شهدا سنگین است، خون‌های مقدسی را برای این انقلاب و اسلام تقدیم کردیم و اگر کوتاهی کنیم فردا باید در مقابل شهدا پاسخگو باشیم.
همایش اسوه‌های صبر و مقاومت هر ساله با هدف تکریم مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود
 
«عاطفه‌سادات» مدبرنژاد» سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: این همایش به منظور تکریم همسران شهدا و پاسداشت ایثار و فداکاری‌های آنها برگزار شده است.
 
وی افزود: همایش اسوه‌های صبر و مقاومت هر ساله با هدف تکریم مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زمینه برگزاری این همایش را فراهم می‌کند.
 
سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کمیته «زنان و دفاع مقدس» مقرر شد هر سال این همایش در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شود که گچساران به عنوان اولین شهرستان جهت برگزاری این برنامه انتخاب شد.
 
مدبرنژاد از همکاری ادارات و نهادهای مختلف استانی و شهرستانی در برگزاری این همایش تقدیر و تشکر کرد.
 
در این همایش که به مناسبت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، از همسران شهدای شهرستان گچساران تجلیل شد.

 

ارسال نظرات