سرپرست بنیاد تعاون استان زنجان:

رویداد ملی فناورانه تا ثریا در زنجان برگزار می‌شود

زنجان _ سرپرست بنیاد تعاون استان زنجان از برگزاری رویداد ملی فناورانه تا ثریا در زنجان خبر داد و گفت: 10 طرح منتخب در روز رویداد برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۱۲۸
|
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سرهنگ عباس بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری رویداد ملی فناورانه تا ثریا در زنجان، اظهار داشت:مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چندین بار در جمع اساتید و نخبگان کشور بحث هدفمند کردن تحقیقات را بیان کردند و پیگیر این موضوع هستند و نظر ایشان بر دو هدف تامین نیاز‌ها و حل مسائل کشور و رسیدن به اوج مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان جهانی علم در کشور است.

رویداد ملی فناورانه تا ثریا در زنجان برگزار می‌شود

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد ملی فناورانه تا ثریا در زنجان، گفت:مهمترین مهمترین و اصلی‌ترین مسئله امروز کشور مسئله اقتصاد است.

رئیس شورای علمی رویداد ملی فناورانه تا ثریا خاطر نشان کرد:تولید علم نافع به عنوان یک برنامه شاخص می‌تواند نیاز‌ها و مشکلات کشور را احصاء کند.

بابایی با بیان اینکه حل مشکل اقتصاد در جامعه در گرو تولید ملی است، تصریح کرد:بهترین راه حل رونق بخشیدن به تولید ملی و هدایت کردن اقتصاد به سمت دانش بنیان می‌باشد.

سرپرست بنیاد تعاون استان زنجان با تاکید بر اینکه توجه به موضوع دانش بنیان در راستای تولید ملی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و موجب افزایش بهره وری محصول و بهبود کیفیت محصول شود، بیان داشت:استفاده از ظرفیت دانش بنیان می‌تواند کشور را در پیشبرد اهداف عالی انقلاب کمک کند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این رویداد، گفت:حل مسائل فناورانه صنعت در بخش دولتی و خصوصی از جمله اهداف این برنامه محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این رویداد بخشی از سرمایه‌گذاران استانی و ملی دعوت‌شده‌اند، اذعان کرد: طرح‌های ارسال‌شده به دبیرخانه، در شورای سرمایه‌گذاری ارزیابی اولیه شده‌اند و تا به امروز ۲۹ طرح به دبیرخانه این رویداد ارسال‌شده است.

رئیس شورای علمی رویداد ملی فناورانه تا ثریا خاطر نشان کرد:۱۰ طرح منتخب در روز رویداد برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود و طرح‌هایی که امکان ارائه در این رویداد را ندارند می‌توانند با سرمایه‌گذاران مذاکره کنند.

بابایی در ادامه تاکید کرد:بنیاد نخبگان استان، اتاق بازرگانی استان، صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان، موسسه اقتصادی کوثر، موسسه دانشمند، صنایع پیشرفته رضوی، صندوق پرورش و فناوری دانشگاه تهران و شریف، بنیاد تعاون بسیج و. به‌عنوان سرمایه‌گذار در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به دو رویکرد این رویداد، تصریح کرد: رویکرد اول این رویداد ارائه طرح‌های فناورانه برتر استانی به سرمایه گذاران است که با عنوان DEMO DAY نام برده می‌شود و رویکرد دوم Reverse pitch فرایند احصا مسائل اولویت‌دار صنایع کوچک و متوسط استان است که خوشبختانه اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد:رویداد ملی فناورانه تا ثریا روز پنجشنبه ۱۰ آذر ماه سال جاری از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ عصر در محل دانشگاه زنجان با حضور دکتر افشاری، استاندار زنجان و دکتر باقری و دکتر طاهری نمایندگان مجلس شورای اسلامی زنجان برگزار خواهد شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار