فرمانده برتر واحد دانش آموزی بسیج سپاه روح الله گفت: کسی که با قرآن مأنوس است چنانکه قرآن را با تانی و توجه به معانی آن حفظ کند به مرور زمان معانی قرآن در جان و جسم او نفوذ کرده و تمامی اعمال و رفتار او را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۹۴۷۳۸۲۱
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سازمان بسیج دانش آموزی با همکاری آموزش‌ و پرورش با ارائه برنامه های سازمان یافته، موفق به ترسیم الگویی مناسب برای نسل نوجوان شده است.

امروزه چشم طمع دشمنان به آینده سازان ایران اسلامی معطوف شده تا از راه فرهنگی به مقابله با نظام اسلامی بپردازند لذا در کانون بسیج دانش آموزی همواره تلاش های مربیان تربیتی در راستای بصیرت افزایی به منظور خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن است تا دانش آموزان با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش ها حرکت کنند.

بسیج دانش آموزی به دنبال تربیت افرادی انقلابی، پرهیزکار و شجاع است تا برای نوجوانان و جوانان دیگر نقش الگویی داشته باشند؛ یکی از این نوجوانان فاطمه نوری، فرمانده برتر واحد دانش آموزی بسیج سپاه روح الله استان مرکزی در شهرستان شازند است.

این دانش آموز ۱۷ ساله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره فعالیت های خود در حوزه های قرآن و نهج البلاغه گفت: از سن ۱۴ سالگی در رشته خطبه خوانی و تحقیق نهج البلاغه فعالیت خود را شروع کردم و در سال ۱۴۰۰ مقام اول منطقه ای در رشته خطبه خوانی و تحقیق نهج البلاغه، حفظ پنج جزء قرآن، کسب رتبه اول در رشته انشای نماز، قرائت و صحیح خوانی نماز در سال ۹۸ را کسب کردم.

وی مطالعه نهج‌ البلاغه را به جوانان و نوجوانان توصیه کرد و افزود: جای این کتاب ارزشی در اغلب خانواده‌ ها خالی است و جا دارد هر خانواده‌ ای یک کتاب نهج‌ البلاغه داشته باشد.

نوری به دیگر فعالیت های خود اشاره و تصریح کرد: فعالیت در تولید محتوای مجازی، دکلمه خوانی و حفظ قرآن از جمله فعالیت هایی است که با علاقه در آن ها مشغول هستم.

این دانش آموز سال دوازدهمی رشته انسانی گفت: کسی که با قرآن مأنوس است چنانکه قرآن را با تانی و توجه به معانی آن حفظ کند به مرور زمان معانی قرآن در جان و جسم او نفوذ کرده و تمامی اعمال و رفتار او را تحت تاثیر قرار می دهد.

این فعال قرآنی تقویت حافظه بعد از حفظ آیات نورانی قرآن کریم را از تاثیرات آن بیان کرد و گفت: دانسته ها و معلومات با استناد به آیات قرآنی و آگاهی و بصیرت داشتن در شرایط جامعه کنونی از جمله فواید حفظ قرآن است.

وی افزود: بسیج برای پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب به وجود آمده، بسیج دانش آموزی یکی از چند قشری است که از بطن مردم و برای ایجاد بستری مناسب برای جذب و سازماندهی دانش آموزان شکل گرفته است.

این فرمانده برتر واحد دانش آموزی سپاه روح الله فعالیت در بسیج را مدیون آموزه های خانواده و عشق به ولایت فقیه و بسیج دانست و تصریح کرد: اخلاص دانش آموزان بسیجی و فعالیت خالصانه در کنار یکدیگر و نقش مؤثر فرماندهی حوزه باعث شد تا در پایگاه بسیج فعالیت مستمر داشته باشم.

نوری عمل گرایی را ضروری دانست و تصریح کرد: برای اینکه ارزش ها و اعتقادات خود را در باور دیگران انتقال بدهیم بایستی به آنچه که معقدیم و باور داریم به درستی عمل کنیم.

وی مشوق خود را معاونت پرورشی مدرسه دانست و گفت: محیط و فضای مدرسه و علاقه به کتاب و مطالعه درخصوص کتب مذهبی باعث شد تا در این عرصه فعالیت و کوشش نمایم.
نوری هدف از همه این فعالیت ها را قدم برداشتن در مسیر بندگی و کمک به انقلاب فرهنگی و فراهم کردن زمینه ظهور حضرت مهدی عجل الله دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات