خبرهای داغ:
برای اولین بار توسط حوزه هنری قزوین در جشنواره تئاتر استانی صورت گرفت؛
مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین گفت: نشان" تئاتر مردمی برتر" برای اولین بار به یک گروه نمایشی در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی اهدا شد.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۴۱
|
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

قزوین_سید قاسم سیدقوامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهدای این "نشان" برای اولین بار در استان تصریح کرد: با ارزیابی آثار نمایشی در این جشنواره، مقرر شد نشانِ «تئاتر مردمی برتر» طراحی شود و هرسال این نشان همراه با کمک هزینه به اثر نمایشی برتر تعلق گیرد.

وی اعلام کرد: نشانِ«تئاتر مردمی برتر» به همراه کمک هزینه اجرا به مبلغ 70 میلیون ریال در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی به نمایش «داستان های عامیانه» با کارگردانی"کمال زارعی" از شهر تاکستان اهداء شد.

قوامی به پنج شاخصه اصلی دریافت نشانِ «تئاتر مردمی برتر» اشاره کرد و افزود: نشانِ "تئاتر مردمی برتر" پنج شاخصه اصلی دارد که عبارتند از؛

یک)تولید «تئاتر مردمی» که با زبانی ساده، همه فهم، فراگیر، نمادین و با رویکردی سرگرم‌کننده، مفاهیم را به مخاطب منتقل می‌کند.

دو) ارائه‌ی نمایش با مفاهیمِ تربیتی، محتوای اخلاقی و بیان موضوعات بر پایه‌ی سه گانه‌ی عبرت از گذشته، نقد وضعیت امروز و ترسیم آینده

سه) تقویت نمایش‌نامه نویسانِ مستعدِ بومی استان

چهار) پشتیبانی از استعدادهای درخشان نمایشگران و گروه‌های تئاتر جوان استان

پنج)حمایت از گروه‌های نمایشی مستقر در شهرهای اقماری استان.

گفتنی است؛ بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها