حجت الاسلام طائب:

هدف راهبردی آمریکا مهار قدرت انقلاب اسلامی در تاثیرگذاری منطقه است

زنجان-مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران مهار قدرت انقلاب اسلامی در تاثیرگذاری در منطقه و جهان است.
کد خبر: ۹۴۷۵۱۳۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، دومین نشست همفکری و هم افزایی نخبگان با حضور حجت الاسلام حسین طائب؛مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و جمعی از مسئولین زنجانی در محل سالن جلسات ولایت سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان برگزار شد.

هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران مهار قدرت انقلاب اسلامی در تاثیرگذاری در منطقه است/دشمن درصدد شکستن پیوند امام و امت است

در این نشست حجت الاسلام طائب ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز دانشجو و روز استکبار ستیزی با اشاره به وضعیت تقابل جبهه انقلاب با جبهه استکبار به سخنان رهبری در ۱۱ آبان ماه سال جاری در جمع دانش آموزان اشاره و تصریح کرد:طبق فرموده رهبر معظم انقلاب علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. نقش ما ایرانی‌ها، جایگاه ما ایرانی‌ها در این نظم جدید چیست؟ این یک سؤال مهم است. حالا این نظم جدیدی که بنده عرض میکنم که نظم کنونی به نظم جدید تغییر پیدا خواهد [کرد]، چیست؟ نمیشود دقیق گفت، نمیشود بدقّت گفت که نظمِ این‌ چنینی است امّا میشود یک خطوطی را ترسیم کرد. یک خطوط اساسی‌ای هست که مطمئنّاً این خطوط اساسی در این نظم جدید هست. خطّ اساسی اوّل عبارت است از انزوای آمریکا؛ آمریکا در نظم جدید جهانی منزوی خواهد بود.

وی بابیان اینکه آمریکایی ها معتقدند که روند انقلاب اسلامی از نظر قدرت ،قدرتیابی است،تصریح کرد:در یک برهه آمریکا و شوروی به دنبال هدف راهبردی براندازی بودند و زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت هر دو قدرت شرق و غرب با یکدیگر رقابت میکردند که سهم بیشتری از مدیریت جهان را به دست بگیرند .

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه هدف آن ها این بود که انقلاب اسلامی ریشه پیدا نکرده و در همان ابتدای کار تغییر ساختار و براندازی شکل بگیرد،گفت:بیش از یک دهه این رقابت بین سه ضلعی شکل گرفت تا اینکه در یک قطب(شوروی) فروپاشی اتفاق افتاد و آمریکا با جبهه تقابلی بر مبنای دینی(ایران) به مقابله و دشمنی پرداخت.

این مسئول با اشاره به اینکه در دهه های گذشته پس پیروزی انقلاب اسلامی جبهه استکبار در صدد تغییر ساختار کشور بااستفاده از تغییر ساختار،تغییر رفتار و تغییر قدرت بااستفاده از ایجاد ناامنی،تجزیه،کودتا و جنگ  بود،خاطرنشان کرد:قدرت و تاثیرگذاری ایران در منطقه سبب شد تا آمریکا به فکر تغییر رویه بیفتد. 

وی بابیان اینکه دهه پنجم انقلاب اسلامی مقارن شده با دهه ای که آمریکایی ها از آن به عنوان دهه سرنوشت ساز برای آمریکا و جهان در اسناد خود یاد میکنند،گفت:سند امنیت ملی آمریکا برای قرن ۲۱ که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد،سال ۲۰۲۵ را به عنوان سال سرنوشت ساز آمزیکا معرفی میکنند.

این مسئول بابیان اینکه سند امنیت ملی دولت بایدن نیز سال ۲۰۳۰ را به عنوان آخرین فرصت برای تداوم و هژمونی آمریکا در جهان معرفی میکند،ادامه داد:این سند بیان کننده این است که دنیا در حال تغییر است و سال های اول این دهه تعیین کننده سرنوشت آمریکا است.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه در این سند با دو چالش استراتژیک مواجه هستیم،خاطرنشان کرد:دوران پس از جنگ سرد به پایان رسیده است و رقابتی بین قدرت های بزرگ برای شکل دادن به آینده در جهان یکی از این چالش هاست.

وی بااشاره به چالش استراتژیک دوم ادامه داد:مردم در سراسر جهان برای مقابله با اثرات چالش های مشترکی که از مرزها عبور میکنند مانند تغییرات آب و هوایی،ناامنی غذایی،بیماریهای واگیر،تروریسم،کمبود انرژی و…مبارزه می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقامات دولت آمریکا برای مقابله با تهدیدگران نظم جهانی میبایست علاوه بر غلبه بر چالش های درونی با تهدیدات بین المللی نیز مقابله کند،افزود:یکی از چالش های محوری آمریکا در عرصه بین المللی از نظر دولت بایدن،ایران است که از آن به عنوان تضعیف کننده دموکراسی غربی و ارائه دهنده الگوی حکمرانی جدید در جهان یاد میکنند لذا استراتژی تشدید مهار انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام طائب در ادامه با بیان اینکه دولت بایدن در دو سال باقیمانده دولت خود میبایست به طور همزمان در دو جبهه مقابله کند،تصریح کرد:پیروزی دموکرات ها در رقابت با جمهوری خواهان به ویژه ترامپ در انتخابات مجلس نمایندگان و مجلس سنا و ریاست جمهوری به منظور حفظ یکپارچگی حاکمیت دموکرات ها و مقابله با چالش های بین المللی در جهت حفظ رهبری آمریکا در جهان از موارد این دو جبهه است.

مسئول سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بااشاره به اینکه موضوع غرب آسیا به ویژه ایران جزء چالش های اساسی قرن ۲۱ برای آمریکا می باشد،گفت:دولت بایدن در سند ۲۰۲۱ ایران را موثر در دو چالش از سه چالش اصلی خود معرفی میکند و در سند ۲۰۲۲به عنوان سومین چالش اساسی برای قدرت آمریکا یاد میکند.

وی با اشاره به سند امنیت ملی بایدن در سال ۲۰۲۲ اضافه کرد:افزایش قدرت نظامی و اقتصادی و فناورانه چین، تهدید صلح در اروپا از جانب روسیه و انتقال بی ثباتی به سایر مناطق و تضعیف دموکراسی و صدور مدلی جدید از حکمرانی از موارد این سند هستند.

حجت الاسلام طائب اذعان کرد: در این سند به اینکه ایران هم مدل حکمرانی غرب را زیر سوال برده  و الگوی جدیدی به دنیا ارائه کرده ،اشاره شده است.

وی با بیان اینکه هدف راهبردی آمریکا در تقابل با ایران مهار قدرت انقلاب اسلامی در تاثیرگذاری در منطقه و جهان است،ادامه داد:بی ثبات سازی کشورهای منطقه مقاومت،ایجاد اغتشاش در داخل ایران،ایجاد اجماع در داخل ایران،طرح مسائل حقوق بشری و معتبرسازی تهدید نظامی از راهبردهای آمریکا در تقابل با ایران است.

حجت الاسلام طائب بااشاره به اینکه تحقق راهبردی آمریکایی ها در خصوص داخل ایران در این اوضاع با جنگ ترکیبی انجام می پذیرد،عنوان کرد:جنگ ترکیبی  یک راهبرد دفاعی آمیخته به جنگ سیاسی و کلاسیک و نامنظم،مجازی،خبررسانی جعلی،مداخله در انتخابات کشور و برهم زدن بافت جمعیتی،مهاجر پذیری بوده وجنگ نرم نیز جابجایی عشق و نفرت نسبت به ارزش های خودی و بیگانه می باشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه  مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی با اولویت دادن به اقدامات نرم و نیمه سخت در دو محور هویت زدایی و هویت زایی دنبال می شود،تاکید کرد: هویت انقلاب اسلامی در حال تبدیل شدن به یک هویت جهانی است که جبهه استکبار به آن اعتراف میکند. 

حجت الاسلام طائب با اشاره به گام های هویت زدایی توسط دشمن گفت:شبهه افکنی از طریق طرح سوالات راهبردی،عملیاتی،تاکتیکی و تکرار سوالات و ابهامات با پاسخ های ناقص و دروغ و ایجاد تردید در پذیرش حقایق،تردید در صداقت،اعتماد،موفقیت،امید،مقبولیت ومشروعیت،ایجاد بی تفاوتی در مردم و ترس در خواص و ایجاد گسست اجتماعی با بهره گیری از گسست های ملی،قومی و مذهبی و دوگانه سازی  نمونه ای از اقدامات دشمن است.

وی شکست اقتدار امنیتی و سیاسی،شکل گیری هرج و مرج اجتماعی، تشدید نفرت و کینه در میان اقوام و نسل ها با حاکمیت،نافرمانی در همه سطوح جامعه از خانواده تا حکومت و نیز تقابل امنیتی،سیاسی و اجتماعی و تبدیل نافرمانی فردی به اجتماعی را از دیگر موارد هویت زدایی برشمرد و تشریح کرد:در فتنه پنجم دشمن شکست را پذیرفت و نتوانست تقابل را از امنیتی به اجتماعی و سیاسی تبدیل کند چرا که نه جمعیت مورد انتظار در اغتشاشات تامین شد و نه انگیزه سیاسی و براندازانه جدی در میان معترضان بوجود آمد‌.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به گام های هویت زایی نیز ادامه داد:ایجاد زیرساخت ارتباطی به منظور تعامل با آحاد جامعه با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای،تبلیغ لذت گرایی و سبک زندگی غربی،شبکه سازی،تولید هیجان از طریق روش های مختلف از جمله ترویج بازی های رایانه ای و تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت آمیز نمونه ای از این موارد است.

وی ادامه داد:تخلیه هیجانات و خشونت علیه حاکمیت و طرفداران نظام و نیز معرفی لیدر داخلی برای فتنه یا انحراف از دیگر گام های هویت زایی است.

حجت الاسلام طائب در ادامه با اشاره به اهداف آمریکا بیان داشت:آمریکا به دنبال مخدوش کردن و تغییر هویت دفاع مقدس،هویت مقاومت و هویت پیشرفت و هویت خدمت در کشور است.

وی بااشاره به اینکه شبهه افکنی،ایجاد تردید در صداقت، امید ،عواطف و احساسات از اهداف دشمنان است،بیان داشت:دشمن به دنبال تحریک عواطف و احساسات خلاف واقع و درصدد شکستن پیوند امام و امت در جامعه است.

وی بابیان اینکه تصویر واقعی ایران کشوری مستقل مبتنی بر مردم سالاری دینی، مقتدر، امن و در حال پیشرفت است،یادآور شد:نقطه ضعف ها و مشکلاتی نیز وجود دارد که میبایست با همدلی و وحدت حل شود.

حجت الاسلام طائب در پایان با اشاره به اینکه برای حل مشکلات کشور می بایست تغییراتی حاصل شود،بیان کرد:امروز روند فساد نزولی و مبارزه با فساد صعودی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار