سامانه پیامکی 11026 پل ارتباطی شهروندان با پلیس البرز
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ فرهاد چراغی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: در راستای تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا و با توجه به فراوانی، تنوع و گسترش ماموریت های فرماندهی انتظامی در سراسر کشور، در تاریخ بیستم مهر سال 1379 مرکز فوریت های پلیسی با شماره تلفن 110 در سراسر کشور راه اندازی شد و آغاز به کار کرد.
وی افزود: اینک با گذشت بیش از 24 سال از عمر این اقدام موفق، به طور میانگین روزانه بیش از سه هزار تماس با مراکز 110 در سراسر استان البرز برقرار می شود که بیش از نیمی از این تماس ها منجر به عملیات های پلیسی می شود که این امر بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آن ها از پلیس و افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز مطرح کرد: در این راستا به منظور ارتقای خدمات رسانی به شهروندان و توسعه و هوشمندسازی فوریت های پلیسی، سامانه پیام کوتاه 110 رونمایی و راه اندازی شد تا شهروندانی که به دلایل مختلف قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی نیستند از این طریق با ماموران ارتباط برقرار کنند.
چراغی در پایان ضمن تشریح قابلیت های سامانه پیام کوتاه 110 بیان کرد: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه شامل پیش شماره 110 و کد استان است که به عنوان مثال استان البرز با شماره 11026 آماده دریافت پیامک در حوزه های عملیاتی البرز است.
انتهای پیام/ص