مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با تصویب اساسنامه هیئت وزیران صندوق حمایت از بیماری‌های و صعب العلاج تأسیس شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۶۲۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام از بهره مندی بیماران خاص و صعب العلاج از بسته‌های خدماتی بیمه سلامت خبر داد و گفت: بیماران خاص، صعب العلاج و نادر استان ایلام جهت بهره‌مندی از بسته‌های خدماتی، به سامانه شهروندی بیمه مراجعه کنند.ظ

وی افزود: با تصویب اساسنامه هیأت وزیران صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج تأسیس شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام با بیان این که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به این صندوق جهت هزینه درمانی تخصیص یافته گفت: از این میزان اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در ایلام عملیاتی شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: این صندوق با توجه به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تشکیل شده و بیش از ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج رامی تواند پوشش دهد.

وی با اشاره به این که تمامی بیماران خاص و صعب العلاج مشمول این صندوق هستند تصریح کرد: بیمه بودن مشمولین توسط یکی از سازمان‌های بیمه گر پایه ضروری بوده و مزایای این صندوق مازاد بر تعهدات بیمه پایه و تکمیلی است.

رحیمی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین وظایف این صندوق می‌توان به تامین مالی صندوق اعم از ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی، بازتوانی و توانبخشی، تسکینی، پرستاری و درمان در منزل و.. اشاره کرد.

رحیمی گفت: بررسی و تعیین مبلغ پرونده درمانی بیمه شدگان متقاضی اعتبارات خارج از شمول ضوابط و معرفی واجدین شرایط تسهیلات بانک به کارگروه استان طبق دستورالعمل بانک مرکزی از فعالیت‌های تعریف شده برای این صندوق است.

وی با اشاره به پرداخت هزینه‌های بیماران صعب العلاج و خاص از مسیر سامانه‌های الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر بسته خدمتی ۹ نوع بیماری در سامانه‌های الکترونیکی تعریف شده و ۲۷ بیماری در دست اقدام است که در نهایت ۴۴ نوع بیماری در سامانه‌ها تعریف خواهد شد.

مدیرصندوق بیماری خاص و صعب العلاج استان ایلام با تشریح وظایف کمیته استانی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گفت: بررسی و تعیین مبلغ پرونده درمانی بیمه شدگان متقاضی اعتبارات خارج از شمول ضوابط، معرفی واجدین شرایط تسهیلات بانک به کارگروه استان طبق دستورالعمل بانک مرکزی و پیشنهاد افزایش بیماری جدید صعب العلاج به لیست ۱۰۷ موردی بیماران صعب العلاج از جمله این وظایف است.

رحیمی در پایان گفت: از شهروندانی که دچار بیماری صعب العلاج و خاص هستند درخواست داریم با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه از مزایا و خدمات صندوق بیماری خاص و صعب العلاج استان ایلام بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات