خبرهای داغ:
کاظمی عنوان کرد: طی سه ماه اخیر در کنار دعوت دشمن و عناصر آن به اغتشاش و فضایی که در کشور حاکم شد یک مسأله به مراتب پررنگ تر دیده شد. یکی از جهت های اصلی دمیدن به اغتشاش این است که فضا را غبارآلود کنند تا دستاوردهای دولت صفر تلقی شود. در بیان نقش آفرینی دولت باید جانب انصاف را رعایت کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۲۶۴۵
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست خبری فرماندار قزوین با اصحاب رسانه صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد.

عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین در این مراسم با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ سازی و جریان سازی در جامعه بیان کرد: در عرصه ایجاد فرصت برای خدمتگزاری، مشورت با رسانه ها کارساز است و باید ساز و کار مناسبی را در این عرصه ایجاد نماییم.

وی گفت: شهرستان قزوین ۶۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که بخش عمده آن را جمعیت شهری ایجاد می کند و شامل ۵۵۹ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت شهری (۸۷ درصد) و ۸۱ هزار و ۲۶۴ نفر جمعیت روستایی (۱۳ درصد) می باشد.

فرماندار قزوین اظهار کرد: موضوع عدالت محوری، میدان داری مردم با پیشتازی جوانان برای عدالت گستری، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت برای مسایل پیشران تحول و خانواده مداری چهار رکن سند تحول می باشد که جا دارد میزگردهای مختلفی در این زمینه برگزار شود و آثار فاخری برای توسعه این ارکان تولید و ایجاد شود.

کاظمی عنوان کرد: در کشور موضوعاتی رقم خورده است. طی سه ماه اخیر در کنار دعوت دشمن و عناصر آن به اغتشاش و فضایی که در کشور حاکم شد یک مسأله به مراتب پررنگ تر دیده شد. ریل همان ریل است و مشکلات برجای خود قرار دارد. یکی از جهت های اصلی دمیدن به اغتشاش همین است که فضا را غبارآلود کنند تا اقدامات و دستاوردهای دولت صفر تلقی شود. بنده اعتقاد دارم که در بیان نقش آفرینی دولت باید جانب انصاف را رعایت کنیم و آنچه که مراکز آمار اعلام می کنند با تمرکز و توجه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: این مرحله از دشمنی، هم برای دشمنان تجربه جدیدی بود و این مدل استکباری تاکنون دیده نشده است و یک جنگ جدید بود و هم برای ما که مورد هجوم قرار گرفتیم تجربه جدیدی بود و درس های زیادی در این امر وجود دارد که باید با استفاده از این تجربیات برای اصلاح امور قدم برداریم.

فرماندار قزوین در ادامه تصریح کرد: اینکه اعلام می کنیم شروع سخت دولت، واقعا آمارها این را اعلام می کرد و یک مسأله سیاسی نیست. کسری بودجه، خزانه منفی، چالش های داخلی همچون کرونا و چالش های خارجی همچون برجام و مسایل منطقه شرایطی بود که دولت سیزدهم در آغاز فعالیت با آن مواجه بود.

کاظمی اضافه کرد: دولت سیزدهم شروع بسیار سختی داشت و طبیعتاً باید برای این مسایل بسیار سریع اقدام می کرد. نوع مواجهه با مسأله کرونا نشان داد که دولت عزم خود را برای خدمت رسانی و رفع موانع جزم کرده است. وظیفه ما القا امیدواری و بیان اقداماتی است که در حال انجام است. رشد اقتصادی بعد از ده سال، رشد ۵۱ درصدی بخش صنعت، جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی، کاهش بیست درصدی نرخ تورم، در شرایطی که پیش بینی اقتصاددانان هشتاد درصد تورم بود.

وی ادامه داد: بهره برداری از پروژه های آبرسانی، طرح بزرگ غدیر در خوزستان، که چالش آبی را برای سالها برطرف کرد، موافقت نامه جامع همکاری بیست ساله با روسیه، کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه تقدینگی، سوآپ گازی بین ایران و آذربایجان و ترکمنستان، تامین واکسن، شفاف سازی صورت های بانک ها، این اقدامات در گذشته به عنوان دستورهایی که جامعه را نگران می کرد امروز بعنوان مطالبه انجام شده است. همچنین عضویت دائم در پیمان شانگهای و چهل مورد دیگر از دستاوردهای دولت اقدامات بسیار شایسته ای است که جا دارد تا رسانه ها حتی با نگاه های متفاوت سیاسی برای تبیین آن اقدام کنند.

فرماندار شهرستان قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت های استان در حوزه های مختلف یادآور شد: در حوزه گاز، برق، آب، راه و منابع کشاورزی، موضوعات چهارگانه حیاتی، اقدامات زیادی ایجاد شد. در موضوع جمعیت به شدت نگران هستیم و روند رشد جمعیت منفی است این مسأله راهبردی و ابر چالش نظام است.

کاظمی خاطرنشان کرد: در موضوع گازرسانی به روستاهای جدید در بخش های الموت، کوهین و طارم با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان، مجموع ۲۰۱ روستا دارای نعمت گاز هستند و بیش از ۵۵۰۰ اشتراک جدید در سال جاری رقم خورده است.

وی افزود: در حوزه برق ۴۳ کیلومتر خط توزیع ایجاد شد. سالهاست نوع لامپ های روشنایی معابر از نوع پرمصرف است و از روز گذشته در سطح شهر قزوین تمامی زیرساخت های قدیمی روشنایی را از سطح معابر جمع آوری و زیرساخت با روشنایی کم مصرف را نصب می کنیم.

فرماندار قزوین بیان کرد: در مسأله آب آشامیدنی توزیع بیش از ۴۲ میلیون و ۹۰۰ متر مکعب، ساخت سه مجتمع آب رسانی با

بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه خطوط انتقال آب بیش از ۶۶ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع بیش از ۱۴ کیلومتر، ساخت مخزن ۷۵۰ متر مکعب، آبرسانی سیار به روستاها بیش از ۵۳۰۰ سرویس در ۷۰ روستا و در حوزه ذخایر آبی نیز انسداد ۱۰۹ چاه غیر مجاز که این طرح هدف گذاری تا پایان سال ۱۰ مورد بوده است و امیدواریم با عنایتی که دولت به مسأله آب و راه دارد سهم شهرستان قابل توجه باشد.

کاظمی اظهار کرد: در حوزه مسکن روستایی پرداخت ۶۹۷ مورد تسهیلات روستایی، بازنگری طرح های هادی ۲۹ روستا با نگاه عدالت محور بازنگری شده است و احداث مسکن طرح ملی در ۴ هزار و ۲۵۳ روستا در حال اجراست.

وی با اشاره به تعهد استان در حوزه اشتغال افزود: در بخش صنعت و معدن ۲ هزار و ۶۸۶ نفر اشتغال ایجاد شده، که ۸۵ درصد تعهد استان در حوزه اشتغال محقق شده و حدود ۹ هزار و ۱۲۳ نفر اشتغال ایجاد شده است. ما ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه مشاغل خانگی داریم و امیدواریم دستگاه ها در این حوزه ورود یابند.

در ادامه این نشست فرماندار قزوین با اشاره به فعالیت های بخش کشاورزی شهرستان قزوین تصریح کرد: ۴۳ هزار تن گندم، ۱۲ هزار تن جو، ۱۲۰۹ تن کلزا کشت شده است. همچنین امسال در سطح شهرستان، ۲۳ هزار و ۵۰۹ تن خرید تضمینی گندم داشتیم که ۱۰۷ درصد بوده و در استان ۱۷۸ هزار تن گندم خریداری شده و برای اولین بار تمام مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت شده است. این اقدام، کار بزرگی بود. در حالی که خرید سال پیش زیر ۵ هزار تن بود و با توجه به تدابیر دولت از قاچاق این محصول جلوگیری شد.

کاظمی عنوان کرد: امسال برای اولین بار خرید تضمینی زیتون در استان اتفاق افتاد که اگر این اتفاق نمی افتاد باغداران دچار خسارات زیادی می شدند. گفتنی است که امروز در جایگاه دومین قطب زیتون در کشور هستیم.

توزیع ۳۵۵۰ تن کالای اساسی، ۴۷۰۰ مورد نظارت بازار، تعداد ۹۲۰ مورد گشت نظارتی از اصناف و ۳۲۰۰ مورد بازرسی از نانوایی ها و تشکیل ۱۷ جلسه تنظیم بازار از کارهای انجام شده در شهرستان قزوین است.

کاظمی در خصوص وضعیت مسکن نیز اظهارداشت: قزوین در ردیف سه شهر گران کشور است و چون محدودیت واگذاری زمین داریم بدنبال راهکارهای اساسی بودیم که حل مشکلات شهرک اندیشه بعد از ۲۰ سال در این راستا صورت گرفت و به تدریج یک هزار واحد مسکونی در این منطقه احداث می شود و با گره گشایی از مشکلات شهرک عظیمیه ساخت مسکن در قزوین شتاب خواهد گرفت.

فرماندار قزوین افزود: در اقبالیه منطقه باغ عمران با مشکلاتی مواجه بود که با ۸۰ میلیارد تومان تزریق اعتبارات مشکلات ۲۵۰ قطعه زمین حل شد و سایت بزرگ مسکن در مهرگان بارگذاری شده‌ و تاکنون در اقبالیه ۱ هزار و ۱۷۰ نفر برای دریافت مسکن ملی واریزی داشتند و در قزوین و مهرگان ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند و استان رتبه اول کشوری را در اقدام ملی مسکن کسب کرد.

وی بیان کرد: در بهمن ماه تعدادی از پروژه های مسکن ملی و مسکن محرومین و روستاییان واگذار خواهد شد. قطار تولید مسکن پس از سالها توقف راه افتاده و با اقدامات خوبی که انجام شده است قطار با قوت به مسیر خود ادامه دهد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها