مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه امروز می بینیم که علم، تکنولوژی و تحقیق و پژوهش مظهر قدرت برای کشور شده اند، گفت: از دل تهدیدات و گرفتاری هاست که فرصت ها خلق می شوند.
کد خبر: ۹۴۸۲۸۵۴
|
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرج، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز امروز در همایش لیگ علمی پایا که به همت سازمان بسیج دانش آموزی این استان برگزار شد، ضمن قدردانی از سپاه بابت برگزاری این همایش با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) مبنی بر «العلم سلطان» گفت: معنای ظاهری این حدیث این است که علم یعنی قدرت و موقعیت و امروز نیز می بینیم که علم، تکنولوژی و تحقیق و پژوهش مظهر قدرت برای کشور شده اند.

علم و تکنولوژی، مظهر قدرت کشور/ فرصت ها از دل تهدیدات خلق می شوند

وی مطرح کرد: حدود هفت تا هشت قرن پیش، یعنی قبل از دوره رنسانس اروپا، که حتی آمریکایی وجود نداشته است، مسلمانان در قله های علمی دنیا قرار داشتند و کتاب های دانشمندان مسلمان از عربی و فارسی به زبان یونانی ترجمه می شدند و موجبات پیشرفت غرب را فراهم می کردند و به دلیل خباثت موجود در ذاتشان، با ایجاد انواع و اقسام جنگ و گرفتاری و ...، علیرغم پیشرفت خود، مانع پیشرفت سایر کشورها شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه اگر امروز آمریکا به قدرت نظامی و اقتصاد خود می نازد، این قدرت را به واسطه توجه به علم کسب کرده است، به توجه بسیار دین اسلام به تعلیم، تفکر، تحقیق، یادگیری و ... اشاره کرد و افزود: این تاکیدات بدین منظور صورت گرفته تا از این طریق قدرتمند شویم و زیردست نباشیم. علیرغم مشکلاتی که در برخی زمینه ها وجود دارد، در بعضی از حوزه ها به موفقیت هایی دست یافته ایم که اکنون سرمان بالاست و حرفی برای گفتن داریم و اظهار قدرت می کنیم.

حجرگشت بیان کرد: امروز دیگر دشمنان جرأت حمله به ایران اسلامی و زورآزمایی در مقابل این کشور قدرتمند را ندارند زیرا می دانند که اگر خطایی از آن ها سر بزند، با چنان برخوردی مواجه می شوند که برایشان قابل محاسبه نباشد. اگر روزی دشمنان ما مطمئن باشند که می توانند با ایران برخورد کنند، منتظر روز بعد نمی نشینند اما اکنون می دانند که به واسطه قدرت این کشور، جرأت چنین اقدامی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از دل تهدیدات و گرفتاری هاست که فرصت ها خلق می شوند بنابراین باید بتوانیم به نحو مطلوب از آن ها استفاده کنیم. با نگاهی به تاریخ در می یابیم که هیچ دانشمندی در دنیا در شرایط بسیار عالی و با وجود تمامی امکانات دانشمند نشده و دشواری هایی را تجربه کرده است اما توانسته با اراده و تلاش و پشتکار، موفق و نام آور شود. امروز زمینه بسیاری از کارها در زمینه تحقیق و پژوهش فراهم است و شما دانش آموزان می توانید برای دستیابی به موفقیت، از این شرایط بهره گیرید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به هوش و ذکاوت دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان عنوان کرد: در برابر خدماتی که دولت، نظام، خانواده ها و معلمان به شما ارائه می دهند، مسئولیت سنگین تری دارید و باید بیشتر تلاش کنید تا به درجات رفیع علمی دست یابید. با اهمیت قائل شدن برای علم، دانش، تحقیق و پژوهش، می توان قدرتنمایی کرد و به جایی رسید که دیگران از جمله دشمنان و بدخواهان نتوانند به ما زور بگویند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها