تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۳۰۳۶
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی در جمع خبرنگاران توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و آیینی در کشور از برکات امام رضا(ع) عنوان کرد.
وی اضافه کرد: هنرمندان با تفضل به این امام رئوف فعالیت های فرهنگی هنری را در راستای سیره اهل بیت(ع) انجام می دهند.

بلاغی ادامه داد: فرهنگ رضوی پایه اصلی فعالیت های هنری فرهنگی در بین هنرمندان نهادینه شده است و جای خوشحالی است که هنر در خدمت انتقال مفاهیم ارزشی چون سبک و سیره رضوی است.
وی تاکید کرد: باید از این فرهنگ ارزشی در تعالی جامعه استفاده کنیم تا نشاط روحی در جامعه شکل بگیرد.
بلاغی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان میزبان شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی است، افزود: چندین نوبت نیز این استان میزبان جشنواره سفرنامه نویسی رضوی و عکس رضوی بوده است‌.

وی گفت: طی هشت سال برگزاری جشنواره عکس ۳۲ هزار عکس از سه هزار و ۴۰۰ عکاس دریافت شده است که در نوع  نشانگر فرهنگ اصیل ما در پای بندی به ارزش های دینی است.
بلاغی خاطرنشان کرد:  امیدواریم در جشنواره تئاتر رضوی امسال شاهد همراهی نهادهای فرهنگی هنری و قاطبه هنرمندان در یک رویداد بی نظیر باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز اساسی جامعه ترویج فرهنگ رضوی در بین مردم بخصوص جوانان و نوجوانان و اندیشه امامت با محوریت امام رضا(ع) است، اظهارداشت: هدف جشنواره شناسایی استعدادها و آثار مرتبط با فرهنگ رضوی و پیوند وقایع معاصر با منش ، سیره و سلوک امام رضاست.

ارسال نظرات