جشن میلاد حضرت زهرا(س ) و روز مادر، توسط نوگلان زینبی باحضور مادران ، در آستانه روز مادر در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۴۳۹
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مریم کیخائی، مربی نوگلان زینبی سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س )و سالروز میلاد امام راحل(ره )،گفت: این برنامه با هدف آشنایی بیشتر نوگلان زینبی ،با شخصیت وسبک زندگی حضرت فاطمه (س )و در جهت تکریم مادران آنها به جهت موفقیت در تربیت اسلامی این عزیزان و فراهم کردن لحظات شاد،دختر ،مادری
توسط نوگلان زینبی انجام شد.

وی در ادامه افزود: ولادت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام، به نام «روز مادر» خوانده شده است، که این انتخاب شایسته، بهانه ای است برای نگاهی دوباره به نقش مادری، موفق ترین مادر جهان هستی.

کیخائی تصریح کرد: ام ابیها، نقش مادری خود را با مراقبت های مادرانه از حضرت محمد صلی الله علیه و آله آغاز کرد و در طول زندگی، پرورش دهنده گل های یاسی بود که عطر وجودشان تا پایان تاریخ به مشام می رسد.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل حضرت زهرا(س )در الگو پذیری مناسب برای نوجوانان اذعان داشت: نکاتی از زندگی حضرت زهرا(س) برای بچه ها باید گفته شود؛که برای آنها قابل هضم باشدو باتوجه به اقتضای سنی ،کودکان و نوجوانان ، مسایل عینی و رفتاری آن حضرت برای آنها ، مناسب تر است .

مربی نوگلان زینبی ادامه داد: باید در مورد رفتارها و نوع برخورد حضرت زهرا(س) با همسر، والدین و کودکان ،در مورد ارتباط حضرت زهرا(س) با پیامبر اکرم(ص) و اینکه چطور حضرت زهرا (س) در تمام سختی ها در کنار و یاور پدر بزرگوارش بود و چطور پیامبر اکرم(ص) با دیدن دختر خود گویی تمام دردهایشان التیام بخشیده می شد،مطالبی گفته شود.

وی از ارتباط حضرت زهرا(س) با همسر و فرزندانش برای کودکان و نوجوانان در قالب های ادبی گفت و اضافه کرد: ارتباطی که حضرت زهرا(س) با خالق هستی و مردم داشت نیز برای کودکان و نوجوانان قابل بیان است.

کیخائی حضرت زهرا (س) را یکی از اهل بیت(ع) و وارث گوهرهای گرانبهایی دانست:که باید به عنوان یکی از گوهرهای گرانبها برای همه اقشار جامعه از جمله کودکان و نوجوانان معرفی شود ،تا همه متوجه شوند که مکتب ما از چه سرمایه هایی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که حضرت مریم سیده زمان خود بود ،اظهار داشت: حضرت زهرا (س) تنها بانویی است که سیده تمام بشریت محسوب می شود و سرور و سیده تمام عالمیان است بر این اساس باید کودکان و نوجوانان خود را با حضرت زهرا (س) آشنا کنیم تا آنها الگوی عملی داشته باشند.

گفتنی است ؛ در این جلسه نوگلان زینبی با اهداء گل و دست بوسی ،به مادرانشان ادای احترام کردند.

ارسال نظرات