فرمانده سابق قرارگاه غرب کشور و از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تضعیف نیروهای مسلح در اثر تبلیغات سوء دشمنان خیانتی آشکار به تمامیت ارضی کشور و تسهیل گر بروز حوادثی نظیر تحمیل جنگ تحمیلی سال ۵۹ عراق بر علیه ایران است.
کد خبر: ۹۴۸۳۵۴۶
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،امیر سرتیپ فریدون نوری در آیین گرامیداشت سالروز عملیات ضربت ذوالفقار و فتح میمک اظهار داشت: یکی از راه های بازدارنده در زمان صلح از هجوم نظامی دشمنان، تقویت نیروی های مسلح و جامعه عشایری به عنوان ساکنان اصلی نوار مرزی کشور است. 

وی افزود: نگاه و برنامه های دولتمردان و حاکمان در همه عرصه ها به ویژه در ابعاد اقتصادی، سیاست، دفاعی و نظامی باید قوی و راهبردی با رویکرد درازمدت باشد نه مقطعی، چراکه باتوجه به وجود ۱۵ همسایه و پیشینه این آب و خاک باید برای هرگونه حادثه ای مانند جنگ تحمیلی پیش بینی ها صورت گیرد. 

امیر نوری با تاکید بر اینکه ایران باید رتبه اول نظامی و دفاعی منطقه باشد، یادآور شد: باید با نگاه راهبردی طولانی مدت راه نفوذ بر تحرکات دشمن گرفته شود و هرچند ایران اسلامی در صحنه های دفاعی حرفی برای گفتن دارد اما عملکرد اشتباه دولت های گذشته اقتدار اقتصادی ایران را متزلزل کرد. 

وی ادامه داد: استان مرزی ایلام با توجه به پیشینه متعدد حمله نظامی عراق به این استان حتی در زمان رژیم پهلوی و قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی، نیاز به استقرار یک یگان سرزمینی مستقل و توانمند از ارتش با تمام تجهیزات دارد و در این راستا باید یک کارگروه و کمیته به ریاست استاندار ایلام تشکیل شود.  

وی بیان کرد: شهدا و خانواده های آنها حق زیادی بر گردن مسوولان و آحاد مردم دارند و مسوولان بدانند کرسی های ریاست و این مناصب را از برکت خون شهدا و رشادت ایثارگران دارند و ارامش و امنیت حال حاضر ایران مرهون و مدیون خون شهدا است.

  امیر نوری به مسوولان یادآور شد: اهمال کاری و تخلف از مسوولیت ها از سوی مدیران و مسوولان در واقع پایمال کردن خون پاک شهداست ، وظیفه همه انسان های آزاده تداوم راه و آرمان های شهداست ، شهدا افرادی نابغه و نخبه بودند که با ایثارگری و نبوغ خود کشور را نجات دادند و اکنون باید مسیر شهدا را ادامه دهیم. 

وی اضافه کرد: شهدا و ایثارگران با پشتوانه قوای مردمی کشور را از زیر یوغ دشمن بعث نجات دادند و مردم با گذشتن از جان، مال و فرزند خود ایران را به آزادی و استقلال رساندند و اکنون باید این سرزمین آباد و مردمش در رفاه باشند و مسوولان باید مشکلات و مطالبات مردم را پیگیری و مرتفع کنند. 

وی تاکید کرد: مردم ایلام حق زیادی بر گردن کشور و نظام دارند و با ترک نکردن استان خود در زیر بمباران ها ماندند و از شهر و دیار خود با کمترین سلاح و تجهیزات دفاع کردند و مقاوم ترین استان کشور لقب گرفتند ، فتح میمک و عملیات ضربت ذوالفقار در واقع موتور محرکه و شروع عملیات های موفق کشور در سایر جبهه ها و سرآغازی برای بازپس گیری خرمشهر شد. 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتفاعات راهبردی میمک ۲۰ شهریور سال ۵۹ به تصرف نیروهای بعث درآمد و در ۱۹ دی ماه همان سال با انجام عملیات ضربت ذوالفقار با مشارکت ارتش و عشایر بومی منطقه به ویژه ایل خزل بازپس گیری شد و اولین عملیات آفندی موفق ایران در جنگ تحمیلی بود.

این مراسم با حصور استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان و مدیران لشکری و کشوری و مردم در محل یادمان میمک در متطقه عملیاتی نقطه صفر مرزی برگزار شد.

ارسال نظرات