به گفته استاندار گیلان در استان گیلان سالن‌های ورزشی و استخرهای ویژه بانوان در اختیار این قشر قرار گرفته است و برخی از سالن‌ها هم نوسازی شدند.
کد خبر: ۹۴۸۴۱۵۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

وی با اشاره به نقش مادران در دوران دفاع مقدس و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی گفت: مادران این مرز و بوم در تربیت فرزندان و پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه‌های فرهنگی نقش مهمی داشتند و این تاثیرپذیری تاکنون ادامه دارد زیرا بدون دعای خیر مادر و پدر هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم به ورزش بانوان در جمهوری اسلامی به ویژه در استان گیلان بیان کرد: ورزشکاران گیلانی و به ویژه بانوان در آوردگاه‌های بین‌المللی پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورده و باعث افتخار گیلان و کشور شدند ولی این موفقیت بدون حمایت پدر و مادران ثمره‌ای نداشته است. 

عباسی نقش بانوان در پیشرفت کشور و در طول ۴۴ سال گذشته را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: در ۴۴ سال اخیر و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پزشکی بسیار پررنگ بوده و بانوان نقش مهمی در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی داشتند. 

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی به درجات رفیع علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیدند، گفت: در دوران پهلوی یک پزشک متخصص در حوزه بانوان و زنان وجود نداشته است ولی اکنون در هر مرکز سلامت و بیمارستان‌ها یک پزشک مختص بانوان وجود دارد که این امر نشان دهنده نقش بانوان در توسعه کشور در عرصه‌های مختلف علمی و غیر علمی است. 

 

استاندار گیلان با بیان اینکه رشد و بالندگی در جمهوری اسلامی بسیار مشهود است، افزود: توجه به مقام شامخ بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مشهود است لذا اگر امروز ما مسؤولیتی داریم به پشتوانه دعای خیر مادران و همسرانی فداکار است که چنین فرزندانی را تربیت کردند لذا اگر شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه جبهه مقاومت موفق بوده به خاطر مادر بزرگوار و همسر فداکارش است. 

عباسی با بیان اینکه باورها و اندیشه‌های ما برگرفته از مادران غیور در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اگر جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های علمی، موشکی، فضایی، هسته‌ای و پزشکی به موفقت‌های بسیار زیادی رسیدند برگرفته از اندیشه مادرانی است که خانم حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دادند. 

وی از اختصاص سالن‌های ورزشی به بانوان در استان گیلان و توسعه ورزش بانوان در این استان افزود: در استان گیلان سالن‌های ورزشی  و استخرهای ویژه بانوان در اختیار این قشر قرار گرفته است و برخی از سالن‌ها هم نوسازی شدند زیرا توجه به ورزش بانوان باعث کسب مدال در آوردگاه‌های بین المللی می‌شود. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه حفظ کرامت بانوان یکی از اهداف امام راحل (ره) از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: بانوان در دین مبین اسلام نقش مهمی در اداره جامعه و حفظ بنیان خانواده دارند که با پیروزی انقلاب اسلامی این مهم به خوبی در کشور اجرایی شده و اکنون اداره بسیاری از مناصب کشور بر عهده بانوان است. 

جهانبخش آرمان با اشاره به توسعه و پیشرفت ورزش بانوان در جمهوری و استان گیلان گفت: از ۱۶۵ مدال برای گیلان کسب شده برای استان گیلان در کشور و مسابقات آسیایی و جهانی ۵۴ مدال توسط بانوان کسب شده است. 

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان گیلان در طول یکسال گذشته بیان کرد: در یک سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های ورزشی انجام شده است و دولت به خوبی به توسعه زیرساخت‌های استان کمک کرده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان از اشخاص بیش از ۹ سالن ورزشی برای بانوان در این استان خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۹ سالن ورزشی برای بانوان در استان گیلان اختصاص پیدا کرده است که امیدوارم با حمایت‌های دولت و شخص استاندار گیلان این مهم در استان گیلان بسیار  شود. 

پایان پیام/

ارسال نظرات