در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا شد؛
مراسم دانش‌آموختگی و قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۵۶
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مراسم دانش‌آموختگی و قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشورهای هند، پاکستان، سوریه، لبنان و نیجریه به میزبانی مدیریت امور زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد‌.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: اگر علمی بیاموزیم که موجب روشنگری شود و دیگران را از ظلمت نجات دهد و یا علمی بیاموزیم که در محضر مردم ما را متواضع‌تر کند بدون شک پاداش آن بهشت برین است.

حجت‌الاسلام سید محمد ذوالفقاری بابیان اینکه هر چه کسب علم و دانش ما بیشتر شود پی بردن به نادانسته‌هایمان نسبت به این جهان بیشتر و بیشتر می‌شود، گفت: پایان دانشی که در محضر علما ما را متواضع‌تر کند و مردم از او منتفع شوند، بهشت است. ما در محضر عالم آل محمد علیه‌السلام ضمن آرزوی سعادت و سلامت از خداوند متعال خواستاریم در پناه و سایه الطاف امام رئوف به شما دانش‌آموختگان قلب‌هایی عطا کند که خدمت گذار بشریت و یاری‌رسان نیازمندان باشد.

حرم امام رضا علیه‌السلام مرکز علم و معرفت است

مشاور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام محل رفت‌وآمد فرشتگان و مرکز علم و معرفت است.

محمدعلی خلیل زاده بابیان اینکه ائمه معصومین علیهم‌السلام در مقام علمی دارای بالاترین مقام‌ها هستند، ابراز کرد: امام رضا علیه‌السلام در بین ما ایرانی‌ها القاب متعدد و پررنگی دارند اما از معروف‌ترین آن‌ها لقب عالم آل محمد علیه‌السلام و امام رئوف است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم به علم و دانش‌اندوزی توجه ویژه‌ای شده است، در آیه سوره رعد آیه ۴۳ آمده است: کافران بر تو اعتراض کنند که تو رسول خدا نیستی، پس بگو: تنها گواه بین من و شما، خدا و عالمان حقیقی به کتاب کافی خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه علم و فرهنگ و پزشکی اشاره کرد و افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی با دارا بودن چندین میلیون کتاب، نسخ خطی، قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار علیهم‌السلام و... از باسابقه‌ترین و بی‌نظیرترین کتابخانه‌های جهان به شمار می‌رود که خدمات بی‌نظیری به جامعه علم و دانش عرضه می‌کند.

خلیل زاده، خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی که از نقاط مختلف جهان برای تشخیص و درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، دارالشفا، داروسازی ثامن، سامان دارو و... نیز از دیگر مراکزی هستند که در حوزه سلامت و درمان مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها