ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان ، در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.
کد خبر: ۹۴۸۴۴۶۰
|
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج  به نقل از روابط عمومی منطقه یکم امامت نداجا، آیین استقبال از ناوگروه ارتش پاکستان که متشکل از یک فروند زیر دریایی، یک فروند کشتی بادبانی و یک فروند ناو جنگی است با استقبال فرماندهان نظامی منطقه یکم امامت نداجا و کاردار نظامی ارتش پاکستان در ایران در بندرعباس انجام شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در حاشیه آیین استقبال از این ناوگروه گفت: همزمان با پهلوگیری ناوگروه پاکستانی در منطقه یکم نداجا ناوگروه صلح دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب یک فروند ناو موشک انداز، یک فروند ناو پشتیبانی و یک فروند زیر دریایی مهمان کشور پاکستان است.

امیر دریاداردوم قادر وظیفه افزود: هدف از این مراودات، صلح دوستی، تعاملات آموزشی، تعاملات فنی و انتقال تجربه، تخصص، مهارت و در عین حال توسعه دیپلماسی دفاعی در تنگه هرمز و دریای عمان است.

وی ادامه داد: کشور های فرا منطقه ای که به بهانه ایجاد امنیت و ثبات دریایی حضور نامشروع در تنگه هرمز و دریای عمان دارند، آگاه باشند حضور خودِ آنها در این محل ها عامل ایجاد تهدید است و اگر احیانا تهدیدی باشد ثبات، امنیت و اقتدار منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران، کشور های حاشیه و دوستان ما تامین خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هر کجا احساس کند منافع ملی صیانت لازم داشته باشد یا تهدیدی برای ما باشد قطعاحضور پیدا خواهد کرد.

دریاداردوم وظیفه گفت: ناوگروه صلح و دوستی ارتش پاکستان طی سه روز میهمان کشور ما است، که در این مدت بازدیدها، تعاملات دفاعی و دریایی و یک تمرین گروهی با مشارکت دوکشور در تنگه هرمز انجام خواهد شد.

ارسال نظرات