سردار شفائی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه علاج مقابله با تهاجم دشمن، جهاد تبیین است، گفت: اصحاب رسانه در میدان جهاد تبیین نقش اساسی و محوری دارند
کد خبر: ۹۴۸۴۹۸۵
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸


به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر سیستان و بلوچستان با اشاره به فتنه های اخیر دشمنان گفت: به روایت تاریخ و به استناد آیات قرآن کریم اصلی‌ترین و خبیث‌ترین دشمن اسلام و تاریخ قوم یهود صهیونیست بوده و هر کجا اختلاف، جنگ و مشکلی ایجاد شده پای آنها در میان است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نیز یهودیان بیکار ننشستند و از این جنگ احزابی که در سال ۱۴۰۱ راه انداختند بخوبی مشخص است که یهود با همه ظرفیت و توانمندی طراحی یک عملیات بزرگ را انجام داده و به زعم خودشان مجموعه نظام اسلامی را دچار مشکل می کنند.

وی بیان کرد: در طراحی این فتنه دشمنان قسم خورده که پایه اصلی آنها یهود بود هیچ کوتاهی نکردند اما در محاسباتشان دچار خطاهای راهبردی شدند و هرآنچه داشتند در قالب جنگ ترکیبی و شناختی به میدان آوردند و تمام این ظرفیت ها را بر عملیات روانی و رسانه ای ترتیب داده و جغرافیای رسانه ای خود را بر ذهن و قلب مردم متمرکز کردند اما با عنایت الهی و هدایت پیامبر گونه مقام عظمای ولایت و همراهی و مجاهدت مردم انقلابی برای چندمین بار تیرشان به سنگ خورد و بینی شان به خاک مالیده شد.

وی افزود: نقش رسانه های در میدان مقابله با این فتنه ها محوری بود که جا دارد از این تلاشها قدردانی کنم هر چند که در این میدان برخی نمره قبولی نگرفتند و در میدان خوب مدیریت نکردند اما برخی نمره قبولی گرفتند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خطاب به اصحاب رسانه اظهارداشت: شما اصحاب رسانه می توانید در جهت خنثی سازی فتنه های آینده دشمنان نقش کلیدی داشته باشید زیرا دشمنان هنوز نفس می کشند و در حال برنامه ریزی برای فتنه سازی هستند که مهمترین محور خنثی سازی این فتنه ها تبیین است و شما میدان دار این جهاد هستید.

وی بر تقویت مطالبه گری رسانه ها تاکید کرد و افزود: اصحاب رسانه باید از مسوولان در جهت خدمت بیشتر مطالبه گری کنند تا منجر به جهاد امیدآفرین شود زیرا این موضوعی است که دشمنان به شدت از آن هراسانند و امیدواریم با عنایت الهی بتوانیم رسالت بزرگی که بر دوش همه است به سر منزل مقصود برسانیم تا رضایتمندی خدا و مردم تقویت شود.

اصحاب رسانه فرماندهان اصلی میدان جهاد تبیین هستند

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهارداشت: در حوزه جهاد تبیین که یک فریضه فوری و واجب است اصحاب رسانه میدان دار و فرماندهان اصلی این جبهه هستند و اگر در این حرکت برنامه ریزی درستی صورت گیرد پیروز میدان خواهیم بود.

عباس محمدیان گفت: امروز در جنگ رسانه ای قرار گرفتیم که چاشنی آن تبلیغات است و تمام صاحبان سرمایه در دنیا درصدد تشکیل بنگاه های تبلیغاتی هستند و دشمنان چندصد برابر بودجه این کشور را برای تبلیغات هزینه می کنند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید رسانه به عنوان مظهر شکوفایی و توسعه یک کشور قلمداد شود و اگر دوربین ها و قلم های اصحاب رسانه در این عرصه باشد به طور یقین نگرش و باورهای مدیران محقق می‌شود.

وی بیان کرد: سرمنشاء توسعه در تمامی زمینه ها رسانه و تبلیغات است و جشنواره ابوذر باید مرجعیت رسانه را بازگرداند.

وی ادامه داد: همه نگاه ها به سمت محتوا و نحوه برگزاری این جشنواره است و نگاهی که مبتنی بر بسیج باشد ماندگار خواهد بود زیرا فارغ از سلایق سیاسی، قومیت ها و مردمی بودن بسیج است.

محمدیان ادامه داد: سیستان و بلوچستان به عنوان مهد وحدت باید از بستر رسانه معرفی شود و برای ثبت حرکت‌های ماندگار در تاریخ این استان نیازمند آموزش و تربیت کادر حرفه‌ای در حوزه رسانه و خبر هستیم.

وی گفت: امیدواریم مسوولان بیش از پیش به اصحاب رسانه توجه کنند تا ظرفیت هنر، مردمی و انقلابی بودن سیستان و بلوچستان طنین انداز شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: جشنواره رسانه ای ابوذر با پرچمداری بسیج در جبهه رسانه با افتخار کار خود را آغاز کرد و در ۳۰ مرداد سالجاری از پوستر هشتمین جشنواره استانی ابوذر رونمایی شد که متعاقب آن حضور پررنگ اصحاب رسانه با ارسال ۹۶۳ اثر به جشنواره ضمن ارتقا کیفیت، در کمیت آن نیز نقش مهمی ایفا کردند بطوریکه آثار رسیده به دبیر خانه در مقایسه با سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشت.

پوریا یاسینی گفت: مشکل اصلی در سیستان و بلوچستان کمبود نیروی تخصصی رسانه‌ای است که کلاس‌های خوبی در این زمینه برگزار شد و نتیجه آن افزایش ارسال آثار نسبت به سال گذشته است.

ارسال نظرات