مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دشتستان:
حجت الاسلام ابوذر شاد، با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: خداوند دهه فجر را به مردم ما عیدی داده و به مردم ما در این دهه عزت و افتخار داده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۰۱
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

خداوند به مردم ما در دهه فجر عزت و افتخار داد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان، در جمع طلاب حوزه علمیه چهارده معصوم (ع) برازجان، گفت: دهه فجر، دهه شکر است و باید در این دهه با زبان خود شکر خداوند را به جای آوریم و در این دهه باید انفاق کرده، صدقه دهیم و به فقرا کمک کنیم.
شاد خاطر نشان کرد: خداوند امام (ره) را مبعوث کرد، امامی که رسول و انبیاء را تفسیر کرد که چگونه علما وارث پیامبران هستند و اخلاق پیامبری در وجود امام (ره) به روشنی نمایان بود.
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) مردی با تقوا، خداترس، متواضع، ضد ظلم، مستضعف‌نواز، محروم‌نواز، سرسخت در مقابل دشمن و دارای صفت‌های برجسته دیگر بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) کاری کرد که در دنیا بی‌سابقه بود و این اقدام امام (ره) برای هیچکدام از مردم دنیا باورکردنی نبود و ایشان اسلام را زنده کردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان، با اشاره به اینکه حتی خود مسلمانان هم در آن زمان باور کرده بودند اسلام مایه عقب‌ماندگی است، اظهار داشت: روشنفکران آن زمان که دوست داشتند کشور پیشرفت کند، اعتقاد داشتند دوران دینی گذشته و اکنون نوبت به نزدیکی به غرب و دریافت فناوری‌های علمی و صنعتی از آنان است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در آن دوران اسلام به انزوا کشیده شده بود و مساجد خالی بود و تنها جای پیرمردان و پیرزنان بود و اسلام موجب ذلت بود، اما با حضور امام اسلام معنی شد و امام خمینی (ره) اسلام را زنده کرد. یعنی به درستی اسلام، قرآن، پیامبر (ص)، علی (ع) و حسین (ع) را تبیین کرد و اسلام ضد ظلم و علم‌پرور و عالم‌پرور را تجدید کرد.
وی با تاکید بر اینکه اسلام حامی مستضعفین و دشمن مستکبرین و حامی قانون است، خاطرنشان کرد: اسلام ظلمت را نمی‌پذیرد و ظلمت را برای مسلمان و امت اسلام حرام می‌داند و امام (ره) بخوبی شعار نه شرقی و نه غربی را عملی کرد.
شاد در ادامه تصریح کرد: امام (ره) انسان‌ها را تربیت کرد و آنان را زنده کرد و این انسان‌ها همان کسانی بودند که در سراشیبی سقوط بودند، اما امام آنان را از منجلاب و گرداب نجات داد و فطرت اسلامی و الهی انسان‌ها را زنده کرد و در میان همین انسان‌ها عاشقان به شهادت جهاد پدید آمدند.
حجت الاسلام ابوذر شاد با اشاره به اینکه امام (ره) اعتماد به نفس را در میان انسان‌ها رشد و پرورش داد، اظهار داشت: امام (ره) بخوبی نشان داد که مسلمانان می‌توانند به تفوق علمی و سیاسی و برسند و این انسان‌ها با اقدامات امام (ره) فهمیدند که صاحب مملکتشان هستند و سرنوشتشان در دست خودشان است.
وی با اشاره به اینکه امام (ره) مردی بود که در خانه‌ای محقر و مانند طلبه‌ای ساده زندگی می‌کرد، تاکید کرد: امام (ره) اعتقاد داشت، کسی که می‌خواهد در کشور حکومت کند باید همانند مردم آن کشور زندگی کند و باید پول مردم برای خود مردم خرج شود و به همین دلیل بود که همه اقشار ملت در برابر امام خمینی (ره) خاضع بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات