خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام علی پیرنیا در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

تشکیل «بنیاد صیانت از خانواده» در حاشیه ورامین/ از کمک به جوانان برای ازدواج تا ایجاد اشتغال

مدیر محله کرامت در شهرک شهید مدرس ورامین، اقدامات عام‌المنفعه «بنیاد صیانت از خانواده» در این شهرک را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۹۲۶۲۶
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در حاشیه ورامین/ از ازدواج تا ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، شهرک شهید مدرس در شهرستان ورامین یکی از مناطق کم برخوردار استان تهران است که با تلاش جهادی و فعالیت‌های مسجد محوری و ایجاد محله کرامت موفق به انجام برخی اقدامات موثر فرهنگی اجتماعی شده است؛ محله‌ای در شرق تهران که با پذیرش ساکنان مهاجر و کارگران جمعیتی بالای ۴۰ هزار نفر در قالب ۳۹ هزار خانوار را در خود جای داده است. منطقه‌ای حاشیه‌ای و کم برخوردار از امکانات رفاهی عمومی و خدمات دولتی که موجب افزایش برخی معضلات اجتماعی و دیگر دغدغه‌ها شده است.   

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی پیرنیا» امام جماعت مسجد شهرک «شهید مدرس» واقع در شهرستان ورامین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه طرح‌های ما جهت احیا و پویایی فعالیت‌های اجتماعی-فرهنگی در این بخش از ورامین به مدت ۱۰ سال است که تدوین شده، اظهار کرد: شهرک شهید مدرس با داشتن جمعیتی بالای ۴۰ هزار نفر، تنها ۵ مدرسه دارد. مدارسی که برای مقاطع دبیرستانی هنوز نیازمند پیگیری هستیم.

وی افزود: اگرچه این منطقه در حاشیه شرق تهران و ورامین جای گرفته است اما از برخی پتانسیل‌های اجتماعی و فرهنگی خوبی هم برخوردار است تا آنجا که می‌توان گفت بزرگترین مسجد شرق استان تهران را داریم  با به روز‌ترین استاندارد‌های روز معماری اسلامی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است. مسجدی که امروزه به پایگاه بزرگ مردمی برای حل مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است.

تشکیل «بنیاد صیانت از خانواده» در حاشیه ورامین/ از کمک به جوانان برای ازدواج تا ایجاد اشتغال

مدیر محله کرامت در شهرک شهید مدرس ورامین ادامه داد: اگرچه برخی نقص‌ها در حوزه خدمات رفاهی و عمومی در این منطقه از ورامین وجود دارد، اما با تشکیل کارگروه‌های فرهنگی اجتماعی موفق شدیم به حل برخی معضلات شهری بپردازیم. وی اضافه کرد: اگر چه این منطقه مهاجرین زیادی را در خود جای داده است، اما همدلی فزاینده مردمی موجب شده تا رسیدگی به بیکاری، اعتیاد، فقر، اشتغال و حتی ازدواج نیز توسط فعالان اجتماعی دنبال شود. 

فعال اجتماعی و فرهنگی در شرق استان تهران تصریح کرد: ما با برگزاری اردو‌های علمی و بازدید از کارخانجات توانستیم استعداد علمی و فنی دانش‌آموزان نسبت به برخی مشاغل را فراهم سازیم. حتی عزیزانی که نیازمندان به کار و اشتغال هستند را در شهرک‌های صنعتی همجوار مشغول به کار کردیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با داشتن مشاوران ارزنده و دلسوز، موفق شدیم موجبات کار‌های خیر برای امر ازدواج را فراهم کنیم، تا آنجا که چندین زوج به خانه بخت رفتند. 

تشکیل «بنیاد صیانت از خانواده» در حاشیه ورامین/ از کمک به جوانان برای ازدواج تا ایجاد اشتغال

پیرنیا ادامه داد: بنیاد صیانت از خانواده، کارگروهی است که با حضور ۵ نفر که یک نفر خانم و ۴ مرد در آن فعال هستند، ایجاد شده است. البته یکی از مهاجرین فرهیخته در این کارگروه، افغانستانی است.

مدیر محله کرامت در شهرک شهید مدرس ورامین گفت: هر چند اداره‌ها و حتی نیروی انتظامی مستقر در این منطقه نداریم، اما توانستیم با انسجام و هم‌افزایی، ساختار اداری تشکیل داده و دغدغه‌های موجود در سطح شهرک را دنبال کنیم. 

ت-۹۶۰۶

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها