مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد نهال در کشور آغاز شده که سهم استان اردبیل از این تعداد، ۱۰میلیون نهال به‌صورت سالانه و ۴۰میلیون نهال تا ۴ سال آینده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۸۳
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

۴۰میلیون نهال در استان اردبیل کاشته می‌شود/ دلیل قطع درختان در منطقه اولتان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمود قلی‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح کاشت مردمی یک‌میلیارد درخت در سراسر کشور اظهار کرد: سهم استان اردبیل از این تعداد، ۱۰میلیون نهال به‌صورت سالانه و ۴۰میلیون نهال تا ۴ سال آینده بوده و تراکم کاشت در مناطق جغرافیایی استان با در نظر گرفتن نیاز آبی این نهال‌ها انجام خواهد شد و بیش‌ترین کاشت این اصله نهال‌ها در مناطق دارای توانایی تأمین آب مورد نیاز خواهد بود.

وی با بیان این‌که کاشت هر نوع درختی در تأمین اکسیژن موثر است، افزود: طرح کاشت مردمی یک‌میلیارد نهال در کشور به‌منظور کاهش آلودگی هوا، پیشگیری از فرسایش خاک، بیابان‌زدایی و افزایش فضای سبز انجام می‌گیرد که مشارکت عمومی در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح ضروری است و بیش‌تر از نهال صنوبر استفاده خواهد شد.

قطع درختان در منطقه اولتان برای تعریض جاده بود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به قطع درختان در منطقه اولتان، تصریح کرد: طی بررسی‌هایی که انجام گرفت، قطع درختان در این منطقه مربوط به تعریض جاده بود که طبق توافق مقرر شد عملیات تعریض جاده با کم‌ترین میزان قطع درخت در این منطقه و ایجاد تغییراتی در نقشه انجام گیرد.

قلی‌زاده بیان کرد: مبدأ اغلب قاچاق چوب‌های جنگلی منطقه شمال کشور بوده و جنگل‌های استان اردبیل حفاظتی بوده و قابلیت تبدیل به الوار را ندارد، با این حال برخی گردشگرنماها پس از تخریب و از بین بردن گونه‌های گیاهی موجود، اقدام به فروش چوب می‌کنند که در همین رابطه تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی نیز به‌صورت شبانه‌روزی در حال بررسی ورودی چوب به کارخانه‌های تولید چوب استان هستند.

ارسال نظرات