استاندار اردبیل اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی در شهرداری‌ها را دارای اهمیت دانست و این پروژه‌ها را از جمله اقدامات ضروری شهرداری‌ها برای پیشرفت و عمران شهری و ایجاد درآمد پایدار عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۹۱
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

جلب پروژه‌های مشارکتی در شهرداری‌ها گامی برای عمران شهری و ایجاد درآمد پایدار است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدحامد عاملی در شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها بازوی مهم پیشرفت و حمایت شهرداری‌ها بوده و دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در اجرای طرح‌های اقتصادی و عمران شهری یاری‌گر شهرداری‌ها باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در راستای حل برخی مشکلات حل نشده سازمان همیاری، افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها هنوز به رسالت و هدف خود در راستای پیشرفت دست نیافته که با حل مشکلات حاشیه‌ای و عضویت شهرداران کل استان، زمینه استفاده از این ظرفیت برای عمران شهری فراهم می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ایجاد منابع درآمدی جدید و پایدار برای هزینه در راستای پیشرفت شهرها مورد تأکید بوده و می‌توانیم درآمدهای حاصل از محل ایجاد منابع را در صندوقی متمرکز قرار داده و از آن برای پیشرفت و آبادانی شهرها استفاده کنیم.

عاملی با تأکید بر تدوین برنامه و هدف‌گذاری برای خلق منابع در سال آینده، ادامه داد: با توجه به این‌که وضعیت مناسبی در حوزه سرمایه‌گذاری مشارکتی در شهرداری‌ها نداریم، لازم است با ترسیم چارچوبی برای اجرای پروژه‌های دارای منافع برای کل استان، در این خصوص گام برداریم.

وی بیان کرد: معیار ارزیابی شهرداری‌ها منحصرا فعالیت‌های روزمره تعریف‌شده نیست و آن دسته از شهردارانی در عمران و آبادانی موفق هستند که در زمینه اجرای پروژه‌های مشارکتی اقدامات بارزی داشته باشند.

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هر شهر در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این نشست اقدام شهرداری‌ها را در راستای مطالعه و معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری برای جلب مشارکت همیاری و یا بخش خصوصی ضروری دانست و گفت: همچنین شهرداری‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های همیاری در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

میرجعفریان اظهار کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در شهرها باید مورد توجه باشد و در همین راستا لازم است ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هر شهر در قالب منظومه‌ای تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

ارسال نظرات