خبرهای داغ:
دبیر شورای نگهبان با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن نشان داد صاحبان اصلی انقلاب قدر نعمت نظام اسلامی را می‌دانند.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۰۷
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن نشان داد صاحبان اصلی انقلاب قدر نعمت نظام اسلامی را می‌دانند

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز در  جلسه این شورا، از حضور باشکوه و گسترده مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: شنبه‌ای که گذشت مردم شریف ایران اسلامی یک بار دیگر بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب، قدر نعمتی که خداوند به آن‌ها عطا کرده را می‌دانند و ملامت دشمنان ملامتگر، رخنه‌ای در عزم راسخ آن‌ها برای دفاع از ارزش‌ها ایجاد نمی‌کند.

آیت‌الله جنتی افزود: وحدتی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشاهده شد برخاسته از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خدمت خالصانه و بی‌منت را تنها راه قدردانی از ملت شریف و نجیب ایران دانست و گفت: هرکس مسئولیت را برای هدفی غیر از این کار بخواهد، شایستگی خود برای مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال برده است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به عفو اخیر مقام معظم رهبری گفت: اقدام حکیمانه رهبر انقلاب ادامه‌دهنده راهبرد دائمی و موفق جذب حداکثری نظام است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اشاره و تصریح کرد: فردا سالروز شهادت بزرگواری است که روش مبارزه سیاسی‌شان بر پایه «صبر و استقامت» استوار بود و بر اساس آیه شریف «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ» برای مبارزه با حاکمان جابر عباسی و نیز اثبات حقانیت اهل بیت (ع) از صبر و استقامت بهره می‌بردند.

وی ادامه داد: شهادت ایشان را که بیش از هر لقبی به لقب باب الحوائج الی االله معروفند، تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال می‌خواهم به حق حضرت موسی ابن جعفر (ع) در ظهور فرزندشان حضرت بقیه الله الاعظم تعجیل فرماید و به برکت وجود نازنین ایشان، جهان را سرشار از عدل و داد فرماید.

آیت‌الله جنتی در بخش سوم از سخنان خود به مبعث حضرت رسول اکرم (ص) نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه فرا رسیدن سالروز بعثت پیامبر اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) هستیم؛ این عید بزرگ را گرامی می‌دارم و از خداوند مهربان می‌خواهم به ما توفیق پیروی آن پیامبر عظیم‌الشان را عنایت فرماید.

وی فلسفه بعثت پیامبران را حکومت صالحان بر جهان و عالم‌گیر شدن فضیلت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: عید مبعث، روز بزرگداشت کرامت انسان است؛ عید عدالت، آزادی و حق‌جویی است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: جاهلیتی که حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) برای مبارزه با آن برانگیخته شد، منحصر به بی‌سوادی و نبود دانش نبود، بلکه گمراهی‌هایی بود که از غلبه نفسانیات و رذایل بر فضیلت‌ها حاصل شده بود.

وی افزود: بر اساس منابع دینی، جاهلیت محدوده زمانی و مکانی ندارد و هر جامعه‌ای که در آن ارزش‌های الهی فراموش شود، جامعه جاهلی است.

آیت الله جنتی در خاتمه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از این جهت که قیام مردمی خداباور به رهبری مردی الهی بود و برای برهم زدن مناسبات ظالمانه جهان سلطه شکل گرفته، ماهیتی بعثت‌گونه دارد، تاکید کرد: پیروان واقعی پیامبران الهی کسانی هستند که در طول تاریخ برای استقرار ارزش‌های الهی تلاش کرده‌اند.

ب/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها