خبرهای داغ:
حجت الإسلام میثم سلمان پور گفت: مردم داری، امر به معروف، مبازرات سیاسی، کوتاه نیامدن در برار ظلم و دفاع از اسلام ناب مهمترین درس زندگی امام هفتم در عرصه اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۷۹
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

کوتاه نیامدن در برابر ظلم مهمترین درس زندگی امام هفتم در عرصه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان: حجت الاسلام میثم سلمان پور در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: رفتار امام موسی کاظم علیه السلام در مقابل رفتار نادرست دشمنان بسیار صبورانه و اخلاقی بود و به همین جهت ملقب به «کاظم»{کسی که خشم خود را فرو می برد} شدند.

وی با بیان اینکه سه ویژگی مهم دوران آن امام زبانزد است، افزود: نخست اینکه روایات متعددی از آن امام عزیز نقل شده که در مُسند امام بیش از سه هزار روایت بیان شده و از جمله آنها می توان به مناجات زیبای آن حضرت در سجده نماز اشاره کرد که می فرمودند «اللهم انی اسئلک توبة قبل الموت و راحته عند الموت و المغفرة بعد الموت و العفو عند الحساب (خداوندا قبل از مردنم توفیق توبه کردن به من عطا فرما و مردن را راحتی من قرار ده و بعد از آن مرا بیامرز و هنگام حساب مرا ببخش»

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان کردکوی، تربیت شاگردان را از دیگر ویژگی های دوران امام موسی کاظم (ع) دانست و اظهار داشت: شاگردان مهمی در مکتب ایشان تربیت یافتند از جمله آنان علی بن یقطین است که به دستور امام علیه السلام در وزارت خلافت عباسیان ماند تا امورات شیعیان را حل و فصل کند.

حجت الاسلام سلمان پور خاطرنشان کرد: از آنجایی که دوران حضرت کاظم علیه السلام معاصر با ۴ نفر از خلفای عباسی بود، ویژگی سوم دوران امامت آن حضرت را می توان، مشروعیت زدایی از خلافت عباسیان در قالب مناظره های دینی از جمله فعالیت های برجسته دینی این امام بزرگوار دانست.

وی افزود: این فعالیت ها به جایی رسید که هارون الرشید حضور امام را تاب نیاورد و ایشان را در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ به شهادت رساند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان کردکوی تاکید کرد: مهمترین درس زندگی آن حضرت در بعد فردی اخلاق و عبادت و صبر در برابر مصیبت ها و سختی ها است و مردم داری، امر به معروف، مبازرات سیاسی، کوتاه نیامدن در برابر ظلم و دفاع از اسلام ناب در قالب مناظره های دینی مهمترین درس زندگی امام هفتم در عرصه اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها