تبریز- فرمانده سپاه اهر گفت: در راستای کمک و همدردی با زلزله زدگان با همکاری حوزه بسیج، خیرین، بسیجیان و مردم نوعدوست روستای یخفروزان ۷۰ قلم کالای اساسی به مناطق زلزله زده ارسال شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۲۹
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن سیفی افزود: این کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، کنسرو لوبیا، دستمال کاغذی، یک بسته نان، چای، پتو و قند هر بسته به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار تومان و در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون ریال تهیه و همراه چند لباس گرم به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی ادامه داد: جمع آوری کمک های مردمی و بسیجیان در سایر مناطق روستایی شهرستان اهر طبق برنامه در حال اجراست و در نخستین گام کمک های مردمی توسط بسیجیان روستای یخفروزان جمع آوری و به مردم زلزله زده خوی ارسال شد.

سیفی همچنین با اشاره به دو مورد کمک های گروهی مردم شهر اهر به مناطق زلزله زده خوی و چندین مورد کمک فردی مردم این شهرستان به استقرار موکب شهدای ارسباران در شهرستان خوی نیز اشاره و بیان کرد: این موکب با ۲۲ نفر اعضاء به مدت چند روز اقامت در شهرهای زلزله زده خوی اقدام به پخت و توزیع ۸۰۰۰ پرس غذای در بین مردم زلزله زده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: وحدت و همدلی مردم ایران در مواقع بحرانی و کمک به همنوعان خود در وقایع های مختلف از جمله سیل، زلزله به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا است که زبان عاجز از وصف آن است.

فرمانده سپاه اهر همدلی و همدردی را جزو خصایص اصلی مردم ایران عنوان و اظهارداشت: همچنانکه مردم ایران  از اقصی نقاط کشور برای کمک به مردم زلزله زده ارسباران در سال ۱۳۹۱ شتافتند، هم اکنون نیز نوبت ماست که دین خودمان را به همنوعان خود در شهرستان خوی نشان دهیم و به آسیب دیدگان زلزله خوی کمک نماییم.

وی در ادامه به زلزله کشورهای ترکیه و سوریه نیز اشاره‌ای کرد و گفت: کشور ترکیه با داشتن رسانه قوی و ارسال اخبار و رویدادهای به روز خود در زلزله اخیر جنوب این کشور توانست خیل کمک های جوامع و سایر کشورهای اروپایی را به خود جلب کند ولی در این میان کشور سوریه به دلیل عدم وجود رسانه قوی و درگیری‌های داخلی و تحریم های ظالمانه آمریکا نتوانسته حرف خود را به جهان مخابره کند و این کشور مظلوم واقع شده است.

سیفی با اشاره به وضعیت نامناسب شمال سوریه بعد از زلزله اخیر افزود: با توجه به مظلومیت و وضعیت وخیم مردم سوریه و لزوم ارسال کمک های معیشتی و اقلام ضروری به این کشور امیدواریم در کنار کمک به مردم خوی برخی اقلام و کمک های انسان دوستانه‌ای که در مناطق روستایی و شهری شهرستان اهر به صورت جنسی، نقدی یا مالی جمع آوری می شود قسمتی نیز به مردم مظلوم سوریه ارسال شود.

ارسال نظرات