رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سهم این استان از بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ در بین استان‌های کشور ۲۸.۳ درصد است.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۸۸
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

سهم استان اردبیل از بودجه عمرانی کشور ۲۸.۳ درصد است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داود شایقی کرد: کل بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ کشور ۹۱ هزار و ۶۶۰میلیارد ریال بوده که سهم استان اردبیل از این رقم۲۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: جدول و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جایگاه بیست و ششم استان اردبیل در توزیع بودجه ۱۴۰۱ صحت ندارد و بیشتر فضاسازی‌های کاذب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه این استان در بودجه عمرانی کل کشور رتبه هجدهم را دارد، افزود: این درحالی است که در ادعاهای مطرح شده فضای مجازی رتبه استان، بیست و ششم ذکر شده که کاملا دروغ و بی‌اساس است.

شایقی با بیان اینکه توزیع اعتبارات براساس سرانه جمعیت صورت می‌گیرد، خاطرنشان‌ کرد: جمعیت استان اردبیل ۲.۵۶ صدم از کل جمعیت کشوراست که با در نظر گرفتن این تعداد جمعیت میزان بودجه عمرانی محاسبه و اختصاص داده شده استان در مجموع رضایت‌بخش است.

وی با اشاره به سهم ۲۸.۳ درصدی استان اردبیل از بودجه عمرانی سال جاری گفت: در کنار بودجه استانی منابع از محل اعتبارات ملی، وزارتخانه ها، سفر ریاست جمهوری و ماده ۵۶ تامین می‌شود.

اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه امسال بالای ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی استان اختصاص یافته است، گفت: ۱۰هزار میلیارد ریال از این رقم از محل سفر ریاست جمهوری، ۱۳ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ هم ۱۰ هزار میلیارد ریال هم از محل تهاتر نفتی و نزدیک ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز از محل‌های دیگر برای طرح‌های عمرانی استان اختصاص یافته است.

شایقی اظهار کرد: در استان اردبیل برای سال آینده۳۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال منابع پیش‌بینی شده که نشان می‌دهد وضعیت مناسب‌تری را نسبت به سال‌های گذشته در بودجه سالانه خواهیم داشت.

ارسال نظرات