جمعی از مدیران، کارشناسان و معلمان پیشکسوت اردبیل با هدف افزایش شمار قبولین کنکور سراسری در این استان، آسیب‌ها و چالش‌های موجود را بررسی و برای رفع موانع و مشکلات، راهکارهای لازم را پیشنهاد کردند.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۹۳
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

کارشناسان آموزش و پرورش برای ارتقای رتبه کنکور اردبیل گردهم آمدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تقویت کنکور در مجتمع آموزشی و رفاهی فرهنگیان اردبیل گفت: در سال‌های گذشته رتبه استان در کنکور سراسری ۱۳ یا ۱۴ بود و متاسفانه اکنون وضعیت خوبی نداریم و تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی لازم جزو ۱۰ استان برتر کشور باشیم.

کلام الله صفری افزود: این تلاش‌ها با وجود کمبود اعتبارات و منابع مالی آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه ارتقای رتبه کنکور در استان یکی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز است مجدانه برای تحقق این امر پیگیری و تلاش می شود.

وی ادامه داد: جلسه قبلی ستاد کنکور استان ۱۹ مصوبه داشت و تاکنون برای اولیا و دانش آموزان همایش علمی برگزار کرده ایم و نشست با مدیران دوره متوسطه دوم، توجیه دانش آموزان پایه ۱۲، تبیین تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و چاپ کتاب "راه نهایی موفقیت" با شمارگان ۱۲ هزار نسخه و توزیع با قیمت ۵۷۰ هزار ریال و گاه به صورت رایگان در مناطق محروم جزو اقدامات برای ارتقای رتبه کنکور استان اردبیل بوده است.

حسین محسنی ، رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در این جلسه گفت: بیش از ۹۰ درصد دانشجو معلمان این مرکز، غیربومی هستند و هرچه سطح رفاه و امکانات دانش آموزان بیشتر باشد، شاهد قبولی بیشتر در کنکور سراسری خواهیم بود.

او افزایش سهمیه جذب دانشجو را از راهکارهای ارتقای شمار قبولین در کنکور دانست و افزود: مجوز احداث فضای آموزشی در ۱۵ هکتار اراضی با تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اخذ شده است و با تامین این فضای آموزشی شرمنده کنکوری‌ها نخواهیم بود.

دیگر کارشناسان حاضر در این جلسه نیز همکاری صدا و سیما و رسانه‌های دیگر، آماده کردن دانش آموزان برای کنکور از مقاطع ابتدایی و راهنمایی، توجه به دانش آموزان نخبه در حاشیه شهرها و مناطق محروم، افزایش آگاهی خانواده‌ها از روش‌های هدایت تحصیلی و توجه به آسیب‌های مناطق محروم را از راهکارهای تاثیرگذار در افزایش میزان قبلی کنکور اعلام کردند.

حدود ۱۹ هزار داوطلب در دی ماه امسال همزمان با سراسر کشور در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شرکت کردند.

ارسال نظرات