رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: اجازه نمی‌دهیم طرح تفصیلی شهر اردبیل بدون پیوست و نگاه واقع بینانه به طرح جامع ترافیکی ابلاغ و یا اجرایی شود.
کد خبر: ۹۴۹۳۱۰۲
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

طرح تفصیلی اردبیل بدون پیوست ترافیکی ارائه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،یوسف ساجد در نشست با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل، اظهار داشت: در بازدیدی که از کانون زلزله خوی داشتیم متوجه خرابی ساختمان های خشتی و گلی و بنایی بودیم در حالی که ساختمان‌های با اصول مهندسی ساز هیچ آسیبی ندیده بودند.

وی از زلزله به عنوان یک فرصت برای نوسازی واحدهای فرسوده و کهنه یاد کرد و افزود: انتظار می‌رود به جای بهسازی ساختمان‌های 30 ساله بازسازی و مقاوم‌سازی این واحدها حتی در شهر اردبیل مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطرنشان کرد: اگر مهندس ما با دریافت حق الزحمه تعیین شده درست بر پروژه‌ها نظارت کند هیچ تخلفی رخ نخواهد داد و ارائه تخفیف در خدمات مهندسی قابل قبول نبوده و ظلم در حق جامعه مهندسان است.

ساجد در مورد اجرای نمای رومی در شهرهای استان اردبیل بیان کرد: اجرای این نما بدون ضوابط و مقررات خاص دامنه وسیع‌تری پیدا کرده در حالی که کمیته سیما و منظر شهری باید در این حوزه اقدامی کند که متاسفانه اعضای این کمیته در گذشته دچار قصور شدند.

وی ادامه داد: کمیته سه نفره با محوریت سیما و منظر شهری مسئولیت پیدا کردند تا در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا اجرای نماهای ساختمان به صورت قانونمند و براساس صدور پروانه انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در مورد برخی تخلفات آشکار در ساخت و سازها و اعمال فشار برای مهندسان تصریح کرد: در یکی از شهرهای استان به جای دو طبقه ساختمان هفت طبقه ساختمان احداث شده و مسئولان این شهر تلاش می کنند تا این پروژه را موجه جلوه دهند در حالی که باید پنج طبقه آن به شکل کامل تخریب شود.

ساجد با انتقاد شدید از ساخت و سازهای ناهمگن در سرعین گفت: چرا باید در سرعین تمام ساخت و سازها متمرکز در اطراف چهار آبدرمانی باشد در حالی که از سه راهی سرعین تا خود این شهر هیچ ساخت و سازی را اعم از دهکده و کمپ توریستی شاهد نیستیم.

وی اظهار کرد: در شهر سرعین در یک تخلف آشکار ساختمان ها تا 20 طبقه بالا رفته و هیچ ایمنی در این واحدها ملاک قرار نگرفته است و به نظر می‌رسد کمیسیون ماده 5 در گذشته گرفتار مماشات بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل معضل ترافیکی شهر اردبیل را آزاردهنده توصیف و خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم تا بدون اعمال طرح جامع ترافیک طرح تفصیلی شهر اردبیل اجرایی شود.

ارسال نظرات