خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز انجام نظارت‌های شرعی بر ذبح را از نیازهای مسلم جامعه اسلامی دانست و گفت: لازم است دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی با همه ظرفیت و توان بر رعایت ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور نظارت داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۹۳۲۳۵
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱

حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد روز پنجشنبه در دیدار با سرپرست دامپزشکی خوزستان در بیت امام جمعه افزود: هیچ‌گونه قصوری در زمینه ذبح اسلامی دام و طیور در کشتارگاه‌های استان پذیرفته نیست.

وی بر لزوم استفاده از نیروهای متعهد و خدمتگزار برای ارتقای سطح خدمات به دامداران، نظارت موثر بر سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی و خدمت به عشایر دامدار در مناطق دورافتاده و کمتربرخوردار تاکید کرد.

حجت الاسلام خمیس بداوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خوزستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان گفت: نظارت‌های ناظران شرعی ما در همه کشتارگاه‌های دام و طیور به نحو مطلوبی در حال انجام است تا از حلال بودن مواد غذایی که به دست شهروندان می‌رسد اطمینان کامل حاصل شود.

سرپرست دامپزشکی استان خوزستان نیز با بیان اینکه دامپزشکی‌ متولی حفظ و حراست از سرمایه دامی و تضمین کننده سلامت، حلال و بهداشتی بودن فرآورده‌های خام دامی است، بیان کرد: تلاش می‌شود با اجرای دقیق قوانین توسط ناظرین بهداشتی و شرعی، مصرف کنندگان از سلامت و حلال بودن فرآورده‌های خام دامی مصرفی اطمینان داشته باشند.

ناصر عسکری فرد با اشاره به نقش مهم دامپزشکی استان در کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان افزود: تشکیلات دامپزشکی به عنوان یک نهاد حاکمیتی مهم در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در ارتقای سطح بهداشت جامعه نقش موثری دارد و بخش مهمی از امنیت غذایی جامعه در گرو فعالیت‌های شبانه روزی دامپزشکان و پرسنل دامپزشکی است.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی در سطح سازمان دامپزشکی کشور و اداره‌های کل دامپزشکی استانها در دوره جدید مدیریت سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در سال جاری در سطح استان خوزستان ۲ بار عملیات محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی با حضور نیروهای داوطلب جهادی اعم از دامپزشک و پیرا دامپزشک در مناطق سخت گذر و عشایری استان انجام شد و خدمات بهداشتی مورد نیاز دامداران مناطق از قبیل واکسیناسیون و درمان رایگان انجام پذیرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها