با برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی دوسالانه «عکس نور» در تالار حافظ شیراز، دفتر این دوره از جشنواره بسته شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۲۷۷
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی دوسالانه «عکس نور» به همراه معرفی برگزیدگان شامگاه، ۲۷ بهمن‌ماه در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

کمال‌الدین شاهرخ، دبیر جشنواره ملی «عکس نور» در این مراسم گفت: آنچه که فضایل بلند اندیشه‌های الهی و استعدادهای تحول‌آفرین هنری به‌عنوان ودیعه الهی در بشر به‌ویژه هنرمند به‌هم می‌آمیزد و به منصه ظهور می‌رسد، نمادی از انسان خدا محور را می‌توان به نظاره نشست.

وی با اشاره به موضوع این جشنواره که خانواده با شکوه ایرانی انتخاب شده است، بیان کرد: خانواده در فرهنگ اقوام و ملل نهادی لازم برای ایجاد و پایداری جامعه است و در گذر زمان تغییرات زیادی در ترکیب خانه، خانواده، شیوه معیشت، ساختار و نقش افراد در تشکیل خانواده به‌وجود آمده است.

شاهرخ تصریح کرد: دورنمای دوسالانه ملی عکس نور با هدف ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های ایران اسلامی، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس سراسر کشور، تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان، حفظ انسجام هنرمندان عکاس متعهد، تولید و نشر آثار فاخر و تصاویر ارزشمند هنر عکاسی است.

دبیر جشنواره ملی «عکس نور» با اشاره به اهدف برگزاری این جشنواره نیز گفت: تقویت گفتمان اجتماعی با هدف تبیین شاخص‌های خانواده چند فرزندی (خانواده باشکوه ایرانی)، نهادینه کردن الگوی خانواده‌های پرجمعیت به‌عنوان نماد خانواده شاد ایرانی، احیای هویت خانواده‌های چند فرزندی و نقش آن در جامعه، جریان‌سازی برای تبیین جایگاه پدر و مادر در خانواده باشکوه، ایجاد بستر ترویج موضوع خانواده چند فرزندی در میان عکاسان، انتشار کتاب عکس به‌عنوان سند ملی معرفی خانواده باشکوه ایرانی، ایجاد بانک اطلاعاتی تصویری از خانواده‌های باشکوه ایرانی برای انتشار در صفحات اجتماعی، استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان عکاس در فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی برای توجه به نقش خانواده‌های چند فرزندی در جامعه از جمله اهداف این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در سه بخش ویژه، آزاد و پویش مردمی با بیش از ۴ هزار اثر از ۸۰۰ عکاس مورد استقبال قرار گرفت، گفت: در مرحله نهایی ۳۰۰ عکس در قالب مجموعه عکس از ۲۴ عکاس، ۵۴ تک عکس از ۴۳ عکاس در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.

یادآور می‌شود، در این مراسم علاوه بر معرفی و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره از خانواده شهدای هنرمند استان فارس چون شهید محمدرضا طبایی‌زاده و شهید مهدی اثنی عشری تجلیل به‌عمل آمد.

ارسال نظرات