خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان گفت: در فعالیت سیاسی نیازمند به اخلاق سیاسی هستیم؛ اگر نقاط ضعف واقعی می بینیم باید خیلی دلسوزانه و آرام تذکر بدهیم.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۴۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز جمعه در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور چین اظهار کرد: این سفر رهاوردهای زیادی دارد و مقدمات رشد و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه هر دو رئیس جمهور می توانند یک شراکت راهبردی در حوزه سیاسی و اقتصادی برای ما ایجاد کنند و رایزنی‌های دولت در این زمینه قابل قدردانی است، تاکید کرد: اما مهمتر از این رایزنی‌ها و سفرها این است که کشور از این تفاهم نامه‌ها بهره‌مند شود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: کسانی که ارتباط کشور ما با چین در رابطه با برنامه جامع ۲۵ ساله را تحلیل می‌کنند، باید انصاف را در این زمینه رعایت کنند و کسی که با دولت مشکل دارد تحلیل‌های غیرمنصفانه نکند.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی دولت در ارتباط با کشورهای مختلف، جای تشکر دارد اما کنترل تورم و افزایش ارزش پول بسیار مساله مهمی است.

شعبانی موثقی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر در مورد کنترل تورم، افزایش و ارزش پول توصیه‌هایی داشتند و بارها اشاره کردند، دولت و مسئولان زحمت‌های زیادی برای کنترل تورم می‌کشند.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: یکی از فلسفه‌های مبعث پیامبر بزرگوار اسلام رشد جامعه است که بدون اصلاح سیاسی و بدون اصلاح ساختارهای سیاسی امکان پذیر نیست، تحقق رشد و تکامل در جامعه یکی از لوازم اصلاح سیاست ورزی‌ها است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: کسانی که مدیریت اجتماعی در دست آنها است و مرجعیت اجتماعی و سیاسی دارند، اصلاح نشوند به طور طبیعی تحقیق و آموزه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در فعالیت‌های سیاسی نیازمند اخلاق سیاسی هستیم و باید مراقب عقده‌گشایی‌ها و جناح‌بازی‌ها باشیم، تاکید کرد: برخی افراد امروز کوچک ترین نقاط ضعف را برجسته و در رابطه با مسائل انتقاد و یا تخریب می‌کنند و نقاط قوت را نادیده می‌گیرند، این‌ها بر خلاف اخلاق سیاسی است و در فعالیت سیاسی نیازمند به اخلاق سیاسی هستیم؛ اگر نقاط ضعف واقعی می بینیم باید خیلی دلسوزانه و آرام تذکر بدهیم.

شعبانی موثقی حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را شکوهمند دانست و افزود: مردم سراسر استان همدان در این راهپیمایی حضور پررنگ، کم نظیر و بی نظیر داشتند و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در این راهپیمایی دشمن را ناامید کردند، اظهار داشت: دشمن در همین ایام چند ماهه اخیر به دنبال خستگی و ناامیدی ملت و ایجاد یک شکاف بین مردم و حاکمیت بود، اما حضور مردم در این راهپیمایی، این تصویرسازی غلط و مخدوش برملا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: حضور مردم نشان داد، تصویرسازی دشمن و رسانه‌های دشمن از ملت ما یک تصویرسازی دروغین است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم به معنای این نیست که انتقاد ندارند، گفت: به هر اندازه که یک مسئول از اسلام فاصله بگیرد غیر انقلابی است و عمل هر مسئولی در عرصه‌های مختلف سیاست، اجتماعی یا فرهنگی با آموزه‌های دینی سنجیده می‌شود.

شعبانی موثقی در ادامه اظهار داشت: مردم از ترافیک سنگین خودروها در خیابان‌های شهر همدان گلایه‌مند هستند و یکی از مطالبات آنها در همین ایام مساله ترافیک در بعضی خیابان‌ها است‌.

وی افزود: در این مساله ترافیک مشکلاتی ایجاد کرده البته بخشی از مشکلات مربوط به فصل زمستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات