خبرهای داغ:

برگزاری مجلس عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) در حمیدیه

مجلس عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) و وفات حضرت ابوطالب سلام الله علیه در روستای سید يابر توابع شهرستان حمیدیه برگزار شد
کد خبر: ۹۴۹۳۳۵۳
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

شیخ حسین حلفی گفت: مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) در یکی از منازل روستای سیدیابر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه: مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حلفی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین حلفی در این مراسم به تببین شخصیت آن حضرت پرداخت و ضمن تشریح نفاق هارون الرشید، خلیفه ملعون آن زمان، یادآوری کرد که همه مومنین باید با مراقبت از نفس خود در مسیر آن امام شهید قدم بردارند.

حسین حلفی گفت: در آن زمان که خلیفه وقت جزو قویترین خلفای عصر خود بود، امام موسی کاظم(ع) با معنویت و نفوذ کلام و عمل خود حتی در زندان نیز عرصه را برای خلافت آن خلیفه طاغوتی تنگ کرد تا جایی که مجبور شدند برای جلوگیری از نفوذ آن امام همام دست به شهادت ایشان بزنند.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ کلام امام در حدی بود که سخت گیرترین و قسی القلب ترین زندانبانان نتوانستند برای امام(ع) در زندان مشکلی ایجاد کنند چرا که رفتار امام موجب می‌شد تا آنان نیز هدایت شوند و ابراز ندامت کنند و این موجب خشم کاخ نشینان آن زمان بود

در پایان سخنرانی با ذکر حدیثی از حضرت امام باقر علیه السلام در باب ایمان ابوطالب بیان کرد: اگر ایمان ابوطالب در یک کفّۀ ترازو و ایمان این مردم در کفّۀ دیگر قرار داده شود، ایمان ابوطالب بر ایمان آنها برتری خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار