رییس حوزه‌های علمیه ایلام گفت: مردم داری و ساده زیستی مهم‌ترین شاخصه شهدای روحانی این استان است که آن‌ها را به چهره‌های محبوب در اذهان مردم تبدیل کرده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۰۸
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام وعد مرادبیگی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله حیدری ایلامی و یادواره شهدای روحانی استان ایلام اظهار کرد: حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان بسیار تلاش کردند که این یادواره به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

وی با بیان اینکه آیت الله حیدری ایلامی نقش مهم و شاخصی در دوران هشت سال دفاع مقدس و بسیج نیرو‌های مردمی در برابر رژیم بعثی، اظهار کرد: شهدا همیشه در برگزاری این مراسم و یادآوری باشکوه ما را همراهی و یاری می‌کنند.

رییس حوزه‌های علمیه ایلام با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های روحانیت استان ایلام دینداری و تقید به دین و زهد آنان بوده است، گفت: علما و روحانیون استان در دوران ابتدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با عمل خود مردم را به دین خدا دعوت می‌کردند.

حجت الاسلام ولدبیگی تاکید کرد: بصیرت، ولایتمداری و انقلابی بودن از دیگر شاخص‌های روحانیون استان و در رأس آن‌ها مرحوم آیت الله حیدری ایلامی بوده است.

وی اضافه کرد کرد: این تربیت و شاخصه‌های روحانیون بر گرفته از رفتار، گفتار، کردار و سیره آیت الله حیدری ایلامی بوده است.

وی بیان کرد: شهدا راه را به ما نشان داده و البته مسوولیت ما را سنگین کرده اند و امروز همه ما وظیفه داریم با عمل به راه و سیره شهدا، در تداوم راه آنان تلاش کنیم.

گفتنی است، استان ایلام ۱۳ شهید روحانی را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم آرمان‌های نظام مقدس و انقلاب اسلامی کرده است.

در این آیین پیام آیت الله جعفر سبحانی به این یادواره شهدای روحانی توسط حجت الاسلام یگانه نماینده حوزه‌های علمیه استان ایلام در قم قرائت شد.

ارسال نظرات