یاسوج _ هواپیمای ای‌تی‌آر (ATR) شرکت آسمان، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، با ۶۶ سرنشین، بعد از اصابت با کوه دنا، در ۲۲ کیلومتری شمال فرودگاه یاسوج سقوط کرد و تمام مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۲۷
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ بود که یک فروند هواپیمای  ATR72-212‌ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با شماره پرواز ۳۷۰۴ در ساعت 08:04‌ فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
پس از گذشت ‌یک ساعت و ۲۵ دقیقه از این پرواز، ‌ارتباط خلبان هواپیما با برج مراقبت قطع­ شد. ‌‌هواپیما ساعت ۹:۳۲ در شرایط پرواز در ابر، پس از برخورد با کوه دنا، متلاشی شد و همه مسافران و گروه ­پروازی جان خود را از دست دادند.
این سانحه مرگبار در قله پازن پیرِ کوه دنا در جنوب روستای کهنگان از توابع پادنا در ۱۲۰ کیلومتری سمیرم رخ داد.
در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ مهماندار (بهنام رضایی نیارکی و محمدحسین فرش‌سنگی)، ۲ نفر امنیت پرواز (محمود بهشتی و فرهاد معصومی) و ۲ نفر خلبان و کمک­ خلبان (خلبان حجت‌الله فولاد و کمک‌خلبان کاوه خلیلی) حضور داشتند.

مستند ساز و تصویر بردار: مرتضی مبشری

یادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهرانیادی از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج _ تهران

 

 

ارسال نظرات