پیامبر اکرم (ص) کاملترین الگو برای بشریت است

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایجرود گفت:پیامبر اکرم (ص) کاملترین الگو برای بشریت است و در عصر حاضر تمام مردم می‌توانند از سیره پیامبر الگو بگیرند.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۷۷
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

پیامبر اکرم (ص) کاملترین الگو برای بشریت است

حجت الاسلام یوسف جاهد در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت:خداوند متعال در آیه ۳۳سوره احزاب می‌فرماید: برای شما شخص رسول الله، شخص خوبی است و زمانی که به معنای این آیه توجه می‌کنیم متوجه می‌شویم واقعا الگو بودن پیامبر را ما در چه چیزی می‌بینیم و یا الگو بودن پیامبر را چگونه تعبیر می‌کنیم؟ آیا از حضرت محمد (ص) می‌توان تنها الگوی اخلاقی گرفت؟ همانطور که امام راحل (ره) فرمودند: انقلاب اصیل و عظیمِ الهی و اسلامی و ایرانی ما جلوه‌ای از نهضت پر عظمت حضرت محمد (ص) است در نتیجه می‌توان در همه امور از حضرت الگو گرفت.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر (ص) که فرمودند من بین دو جاهلیت مبعوث شدم، که دومین جاهلیت مخرب‌تر از اولی است، گفت:منظور پیامبر عظیم الشان عصر جاهلیت و یادآور قتل و غارت ... است.

حجت الاسلام جاهد با بیان اینکه به فرموده حضرت جاهلیت ثانوی مخرب‌تر از جاهلیتی است که ما گذرانده ایم، عنوان کرد:امروز شاهد آن هستیم قرن بیستم به عنوان شاخص‌ترین قرن بعد از شکل گیری تمدن و فرهنگ غربی است که تکنولوژی و پیشرفت بسیاری صورت گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه ایجرود با بیان اینکه جاهلیت مدرن متصل به علم و فناوری است و ایمان در آن کمرنگ شده است، تصریح کرد:در این شرایط این سوال مطرح می‌شود آیا پژوهشگر آمار زنده به گور کردن دختران دوران جاهلیت را مورد بررسی قرار داده اند؟
در حالی که در عصر مدرن و تکنولوژی، آمار جهانی نشان از افزایش سقط جنین است.

وی در ادامه گفت:آشنا کردن بشر مبتنی با معارف توحیدی، اهل بیت راهی برای اِفشا کردن ماهیت جاهلیت مدرن است.

حجت الاسلام جاهد با بیان اینکه می‌توان پیامبر اکرم (ص) را الگوی حداکثری و حکمرانی قرار داد، خاطرنشان کرد:بهترین روش و مدیریت جهان استفاده از روش‌های حضرت محمد مصطفی (ص) و الگو گرفتن از ایشان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار