خبرهای داغ:
حجت الإسلام پوراسد گفت: خاتم پیامبران علاوه بر دعوت به توحید ، وظیفه تکامل بشریت و هدایت انسان به سوی کمال را هم بر عهده داشت.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۱۱
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

مبعث مطلع نجات بشریت از جاهلیت است/هدف اصلی بعثت دعوت مردم به خداپرستی بود

حجت الاسلام محمد پور اسد،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندرگز،  در گفتگو با خبرگزاری بسبج ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم گفت: مبعث مطلع نجات بشریت از بربریت جاهلیت و پرستش اصنام به وسیله کلام وحی توسط اشرف مخلوقات حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می باشد.

وی اظهار داشت: خاتم پیامبران علاوه بر دعوت به توحید ، وظیفه تکامل بشریت و هدایت انسان به سوی کمال را هم بر عهده داشته که هدف آن نجات بشریت از ضلالت و گمراهی بوده تا موجب سعادت انسان در دو جهان باشد.

پوراسد افزود: این تکامل با آموزش انسان ها در عقول بشری ، تعالی اخلاقی ، آداب اجتماعی و تحقق قسط و عدل همراه بوده است. بعثت، امید انسان به فردایی روشن و نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی حد او بر زمینیان است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندرگز در پایان با اشاره به اهداف بعثت تصریح کرد: با توجه به آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل می توان گفت: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید: «وَلَقَد بَعَثنا فی كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» یعنی اینکه مردم خداوند را عبادت کنند و از طاغوت اجتناب کنند و پیامبرانی برای هر امتی فرستاده‌ایم تا آن‌ها را به خداپرستی دعوت کنند. پس از این آیه درمی‌یابیم که دعوت مردم به خداپرستی هدف اصلی بعثت پیامبران بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها