مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل از استقرار یگان حفاظتی در کارخانه‌های ام‌دی‌اف استان خبر داد و گفت: این کار برای جلوگیری از تخریب و قاچاق چوب جنگلی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۳۹
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

یگان حفاظتی در کارخانه‌های ام دی اف مستقر می‌شودمحمود قلی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان اردبیل در گفتگو با گزارش بسیج از اردبیل، بهراه‌های مختلف جلوگیری از تخریب جنگل های استان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب جنگل توسط سوداگران از دستگاه دوربین دید در شب و برای رصد از دو دستگاه پهباد استفاده می‌شود که تاکنون در کاهش تخریب جنگل بسیار موثر بوده است. 

وی به استقرار یگان حفاظتی در کارخانه‌های ام‌دی‌اف اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب و قاچاق چوب آلات جنگلی و فروش به کارخانه‌های ام‌دی‌اف از سوی سودجویان، یگان حفاظتی  در کارخانه‌های ام‌دی‌اف مستقر شده تا به محض ورود قاچاق چوب به این کارخانه‌ها برخورد قانونی انجام گیرد.

قلی زاده در ادامه سخنان خود از کشف و توقیف ۲ تن چوب آلات قاچاق جنگلی در آبان ماه امسال، ۱۴۰ اصله الوار و چوب‌آلات قاچاق جنگلی در بهمن ماه خبر داد و گفت: این قاچاق چوب آلات مربوط به استان اردبیل نیست بلکه از مناطق دیگر به استان ما حمل و قاچاق می‌شود که به محض مشاهده و گزارش برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.

وی به لزوم فرهنگ‌سازی گردشگری در جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: مردم می توانند با مشاهده انواع قاچاق چوب، قطع بی رویه درختان با یگان های حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا با برخورد قانونی با متخلفان از منابع طبیعی استان صیانت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان اردبیل به روز درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل هم هر سال ۱۰ میلیون اصله و تا چهار سال آینده ۴۰ میلیون اصله نهال کشت شود

ارسال نظرات