مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در قالب طرح جهاد آبرسانی به همت دولت سیزدهم توسط وزارت نیرو از ابتدای سال تاکنون در سطح استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۳۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

علیرضا قاسمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهارداشت: بیش‌از ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: با نگاه ویژه دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور، به منظور بالارفتن سطح بهره‌مندی مردم از آب آشامیدنی و رفع تنش‌های آبی روستاها، توسعه طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان و الحاق روستاهای جدید به این طرح در برنامه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح شاخص آبرسانی روستایی استان با جهش حداقل ۲۰ درصدی به حدود ۹۵ درصد خواهد رسید و عقب‌ماندگی این نقطه از ایران اسلامی به طور کامل جبران می‌شود.

وی اظهارداشت: تأمین آب یک‌هزار و ۷۵۱ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، آبرسانی به ۶۰۰ روستا از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با مشارکت مجمع خیران وزارت نیرو در قالب این طرح بزرگ عملیاتی شده است.

قاسمی با اشاره به حجم عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به سیستان و بلوچستان افزود: اجرای بیش‌از هشت هزار کیلومتر لوله‌گذاری، احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت بیش از ۲۴۰ هزار مترمکعب و ۱۸۰ باب ایستگاه پمپاژ با برآورد اولیه هفت هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون برای ۱۵۰ روستا شبکه‌های توزیع و خط انتقال فرعی در قالب طرح محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، توسط نیروی زمینی سپاه قدس استان اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روستاهای تکمیل شده در قالب طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی به ۲۰۰ روستا افزایش یابد.

مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برای ۴۰ روستا خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در قالب مجمع خیران وزارت نیرو توسط شرکت آب و فاضلاب استان اجرا شده است.

ارسال نظرات