اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای برنامه‌های روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با محوریت دانش آموزان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۴۱۵۸
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

اجرای برنامه‌های هفته تربیت اسلامی با محوریت دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کلام الله صفری ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: حضور و مشارکت دانش آموزان در اجرای برنامه‌های مناسبتی ضمن آموزش مهارت‌های زندگی بدون شک زیبایی خاصی را هم به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید برگزاری برنامه‌های روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با محوریت دانش آموزان جزو اولویت باشد، خاطرنشان کرد: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: مهمترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است.

صفری بیان کرد: بر همین اساس در دوره نخست وزیری شهید رجایی و در دوران تصدی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن‌ها به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کشور اقدام کردند تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مناسبتی گفت: می‌توان اجرای برنامه‌های تربیتی در مناسبت‌های مختلف را در مدارس عملیاتی کرد.

صفری با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های نماینده ولی فقیه در استان تدوین داستان‌های کوتاه تربیتی در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: هفته تربیت اسلامی فرصت مناسبی است که از داستان‌های کوتاهی که از مدارس ارسال شده است رونمایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر محوریت دانش آموزان در اجرای برنامه‌های روز امور تربیتی، از اجرای همایش متمرکز استانی به مناسبت روز امور تربیتی در روز ۸ اسفندماه خبر داد.

غفور حضوری ضمن بیان اینکه از برنامه‌های کلیشه‌ای پرهیز کنیم و به سمت برنامه‌های بدیع و تازه حرکت کنیم، تصریح کرد: تربیت مسئله عمومی است و خانواده‌ها و جامعه نیز باید در بزرگداشت این روز بزرگ تربیتی در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی خواستار شناسایی خانواده‌ها، معلمان، مدارس و یا دیگر افراد موفق تربیتی شد تا از تجارب آنان در بزرگداشت این روز استفاده شود.

ارسال نظرات