ثبت ۲۷ موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در سیستان و بلوچستان

واقفان و متولیان وقف سربازان بی توقع و بی‌منت هستند که در راه احیاء این سنت نبوی تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۵۳
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی مقدم در جلسه ثبت موقوفات سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به سنت حسنه وقف، گفت : ۲۷ موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تا کنون با نیت مسجد، حسینیه و خانه عالم در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود : بیشترین موقوفات سیستان و بلوچستان در سال جاری در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از 4هزار موقوفه در این استان به مساجد اختصاص دارد، تصریح کرد: باتوجه‌به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام بیش از گذشته گام بردارند.

مؤمنی تأکید کرد: امروز برای احیا و ترویج و تبیین فرهنگ وقف باید فرهنگ‌سازی شود و رسانه به‌عنوان نهادی اثرگذار در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و تبلیغی، می‌تواند در ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی در زمینه بیان آثار و برکات وقف، هدایت نیت واقف به سمت نیازها و کمک به رفع محرومیت‌ها در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است و برای ترویج سنت حسنه وقف می‌طلبد که به روش‌های تبلیغ آن بیشتر توجه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اذعان داشت : واقفان و متولیان وقف سربازان بی توقع و بی‌منت هستند که در راه احیاء این سنت نبوی تلاش می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار