فولادی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل یادمان‌های شرهانی و قلاویزان اختصاص یافته است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی برای استقبال و حضور کاروان‌های راهیان نور در استان ایلام پای کار باشند.
کد خبر: ۹۴۹۵۵۹۸
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
نهاد‌های انقلابی برای استقبال و حضور کاروان‌های راهیان نور در استان  پای کار باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، ظهر امروز (۱ اسفند) در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور این استان، اظهار کرد: امروز امنیت و اقتدار کشورمان و سرفرازی ایلام در سایه خون‌هایی است که بر پای درخت ایستادگی و مقاومت این کشور و استان ریخته شده است و ما باید بکوشیم تا این سرمایه معنوی را حفظ و در ترویج فرهنگ ایثار شهادت تلاش وافر کنیم.

محمد حسن فولادی با بیان اینکه دفاع مقدس محور همدلی، اقتدار و وحدت مردم این دیار است و باید با چشم اندازی روشن برای نسل جوان آرمان‌ها و دستاوردهایش ترسیم شود، افزود: کاروان‌های راهیان نور، مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا گنجینه‌های بزرگی هستند که امروز می‌بایست با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه حضور نسل جوان را در این مکان‌ها فراهم کرد.

وی با بیان اینکه استان ایلام با وجود اینکه نقش بسیار پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته است، اما در حوزه دفاع مقدس فراموش شده بودیم، گفت: استان ایلام دارای مناطق بکری در حوزه کاروان‌های راهیان نور از جمله در شرهانی دهلران و قلاویزان مهران و سایر یادمان‌های دفاع مقدس در این استان است که می‌تواند مورد توجه کاروان‌های راهیان نور قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام بیان کرد: سهم استان ایلام در حوزه دفاع مقدس کم بوده است که با ورود استاندار جهادی و پرتلاش استان ورق برگشت و با نگاه ویژه دکتر بهرام نیا به حوزه دفاع مقدس و راهیان نور کار‌های خوبی امروز در دست اقدام است.

فولادی تصریح کرد: از محل اعتبارات متمم سفر ریاست محترم جمهور به استان ایلام، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل یادمان‌های شرهانی و قلاویزان اختصاص یافت که با تزریق این اعتبارات به زودی عملیات تکمیل و توسعه این یادمان‌ها آغاز و گام‌های اساسی در این حوزه برداشته خواهد شد.

وی بیان کرد: حضور مسئولان ارشد استان در جریان سفر‌های شهرستانی و در بدو ورود، در مزار شهدای گمنام هر شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا بسیار ارزشمند بوده و نقش مهمی در راستای فرهنگ سازی فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

گفتنی است در این نشست اعضای ستاد راهیان نور استان ایلام در خصوص اجرای تمهیدات لازم برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور در استان همزمان با ایام پایان سال جاری و نوروز با هم بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظرات