فرماندار ویژه دهلران گفت: آهنگ توسعه این شهرستان متناسب با ظرفیت‌ها و سرمایه گذاری‌های انجام شده سرعت گرفته است.
کد خبر: ۹۴۹۵۵۹۹
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، لطیف صادقی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در مجتمع ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران اظهار کرد: دهلران پیشانی توسعه استان بوده و این مهم بواسطه سرمایه گذاری‌ها و اقدامات انجام شده و در دست اقدام حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه ظرفیتی مهم و در مسیر توسعه استان نقش آفرینی می‌کنند، افزود: دهلران دارای ظرفیت‌های مهمی در نفت و گاز، آب، خاک، کشاورزی، صنعت و گردشگری بوده و یکی از شاخص‌ترین شهرستان استان است و در کشور نیز پیشرو در فعالیت‌های اقتصادی می‌باشد.

فرماندار ویژه دهلران به ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با کشور عراق اشاره و خواستار بازگشایی مرز چیلات شد و از استاندار و معاونین در پیگیری تکمیل زیرساخت‌های آن قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه همه چیز برای راه اندازی چیلات در دهلران فراهم است، افزود: در این راستا طرف عراقی باید پای کار بیاید، رایزنی‌ها و پیگیری‌ها ادامه دارد که امیدواریم این مرز در سال آینده بهره برداری شود.

صادقی در ادامه با بیان اینکه آزادراه پل زال به چیلات نقش موثری در تسهیل در دسترسی از داخل کشور به جنوب و غرب کشور و کشور عراق دارد، ابراز کرد: این شهرستان سالانه میزبان عشایری از استان‌های همدان، لرستان و کرمانشاه است که به همت همه نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی از امنیتی پایدار برخوردار است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه دهلران یک سوم خاک ایلام را تشکیل می‌دهد و بواسطه سرمایه گذاری‌ها در این منطقه امروز شاهد سرعت آهنگ توسعه هستیم، گفت: دهلران در تولید کلزا دارای رتبه سوم کشور و در تولید گندم نیز دارای برند کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد نفت گاز غرب کشور در دهلران است و در این شهرستان در سال جاری ۲ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین در تولید نفت و گاز با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت و در پتروشیمی دهلران شاهد کار‌های بزرگی هستیم که اشتغالزایی موثری به هم داشته اند.

صادقی گفت: مهمترین مطالبه مردم دهلران در حوزه راه هاست که اقدامات خوبی در محور دهلران به اندیمشک انجام و ۳۰ کیلومتر از این محدوده به قرارگاه خاتم برای چهاربانده شدن واگذار گردیده است، پیمانکار در مسیر دهلران به مهران در حال انجام کار و حذف پیچ‌های نصریان است.

وی ابراز کرد: همچنین در بحث هدایت آبگرم با توجه به خسارات آن به وسایل برقی مردم اقدامات خوبی شده و با لوله در حال انتقال آبگرم هستیم و پیمانکار مشغول بکار است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه در بحث نهضت ملی مسکن ساخت مسکن ویلایی در دستور کار می‌باشد و این موجب رضایت مندی مردم شده است، گفت: تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین مردم این شهرستان و دولت در حال انجام است.

ارسال نظرات