خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم؛
آیت اله عابدینی گفت: شب گذشته شنیدیم سردار حاجی‌زاده فرمودند موشک‌های ما تا 2 هزار کیلومتر ناوگان‌های هواپیمابر آمریکا را تعقیب می‌کنند و تحت‌نظر دارند، این به معنای تلاوت واقعی تفسیر آیه شریفه «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة» است.
کد خبر: ۹۴۹۵۶۰۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، از پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم استان تجلیل شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم که به ‌مناسبت ولادت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شما عزیزان دوران دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم را تجربه کرده‌اید و همواره در راه اعتلای کلمه حق، قرآن، دین و اطاعت از فرمان امام‌المسلمین پای کار هستید.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) راجع به شما با اینهمه فضایل می‌فرماید جهاد دری از درهای بهشت است که خدا این در را به روی هر کسی نمی‌گشاید، فقط آن را برای بندگان خاصی باز می‌کند که تحت ولایت خدا و ائمه (ع) هستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه این خطبه از آدم‌های زمانه خود گلایه می‌کند و می فرماید من تابستان به شما می‌گویم مهیای جنگ شوید، بهانه گرما را می‌آورید، زمستان شما را دعوت به جهاد می‌کنم بهانه سرما را می‌آورید، شما کسانی هستید که ظاهرتان شبیه مردها است اما بویی از مردانگی نبرده‌اید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: رزمندگان ما سخت‌ترین شرایط زمستان را در قله‌های بلند شمال‌غرب و کردستان در آن برف‌های سنگین پشت‌سر گذاشتند، تابستان‌های با دمای 50 درجه خوزستان را هم در سنگرها و زیر آتش شدید دشمن حضور یافتند و این همان پیروی از دعوت امیرالمؤمنین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که سرما و گرمای جبهه‌های جنگ را چشیده‌اند، مشمول تقدیرنامه امیرالمؤمنین (ع) در خطبه جهاد هستند، خوشا به حال همه شما که این تقدیرنامه را دریافت کرده‌اید.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خدای متعال در قرآن کریم از ادای سه حق سخن می‌گوید، ابتدا در آیه 121 سوره بقره می‌فرماید آن‌هایی که وقتی قرآن را تلاوت می‌کنند حق تلاوت را ادا می‌کنند، یعنی قرآن هر فرمانی داد آن را اجرا می‌کنند، تلاوت به معنای پشت‌سر حرکت کردن است.

وی یادآور شد: شب گذشته شنیدیم سردار حاجی‌زاده فرمودند موشک‌های ما تا 2 هزار کیلومتر ناوگان‌های هواپیمابر آمریکا را تعقیب می‌کنند و تحت‌نظر دارند، این به معنای تلاوت واقعی تفسیر آیه شریفه «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اینکه خداوند می‌فرماید من برای کافران نسبت به مؤمنان سیطره و سلطه‌ای قرار نداده‌ام، اگر بخواهیم این آیه را به درستی تلاوت کنیم باید نفوذ و سیطره صهیونیست‌ها را در فلسطین خاتمه بدهیم که ان‌شاءالله به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

آیت‌لله عابدینی عنوان کرد: قرآن می‌فرماید به پدر و مادر خود نیکی کنید، ببینیم ما نسبت به والدین‌مان چگونه هستیم، باید به گونه‌ای باشیم که وقتی به این آیه رسیدیم بگوییم ما حق این آیه را ادا می‌کنیم، ما نسبت به مطالعه، فکر کردن و دانش‌افزایی چقدر همت می‌کنیم، اگر این همت را داشته باشیم، حق تلاوت آن آیاتی که ما را به علم تشویق می‌کنند ادا شده است.

وی بیان کرد: همچنین خدای متعال در آیه 102 سوره آل‌عمران فرمود حق تقوا را آن چنان که شایسته است ادا کنید، تقوا دانایی عقل و توانایی اراده است، یعنی هم باید بفهمیم تقوا چیست و هم زندگی‌مان را با تقوا تطبیق دهیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید شکی در قرآن نیست و همه چیز آن یقینی و نورانی است، این قرآن هدایت‌کننده متقین است، این متقین که قرآن می‌خواهد هدایت‌شان کند، هر انسانی آن اندازه تقوا را داراست که بخواهد قرآن را وسیله هدایت ببیند، قرآن به همه انسان‌ها تقوای اولیه را داده است، حتی کافران هم تقوای اولیه را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: تقوای اولیه این است که برای مثال ما فرق بین راست و دروغ را بفهمیم، کدام آدمی در دنیا این را نمی‌فهمد؟ کدام مدرسه دانشگاه بد بودن دروغ را به ما می‌آموزد؟ کدام طفل است که خوب بودن راستی و صداقت را نداند؟ دانستن این موارد به معنای تقوای اولیه است، همه می‌دانند خیانت، نفاق و دروغ بد است و امانت‌داری و صداقت خوب است.

وی تأکید کرد: خداوند در قرآن فرمود اگر کسی بر اساس آن سرمایه حداقلی از تقوا که دارد صادقانه عمل کند، قرآن را می‌فهمد، وقتی قرآن را فهمید و هدایت قرآن را دریافت کرد، قدم به قدم و پله به پله این کمالات افزوده می‌شود و تقوا مثل یک چراغ هدایتگر راه او می‌شود.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: همچنین خداوند در آیه 16 سوره تغابن می‌فرماید هر چه می‌توانید در کسب تقوا بکوشید، خداوند همچنین در آیه 74 سوره فرقان می‌فرماید خدایا ما را پیشوای اهل تقوا قرار ده، به این معنا که یک مکتبی را ایجاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همچنین خداوند در آیه 78 سوره حج فرمود؛ در راه خدا جهاد کنید و آن گونه که شایسته است حق جهاد را بجا آورید؛ آن کسی که حق جهاد را ادا می‌کند، باید همان کسی باشد که حق تلاوت و حق تقوا را هم ادا می‌کند، وقتی کسی این سه حق را با هم ادا کرد، آن تقدیرنامه امیرالمؤمنین (ع) را دریافت می‌کند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 2 سوره مؤمنون فرمود مؤمنین حقیقی کسانی هستند که وقتی نام خدا را می‌شنوند و کتاب خدا را تلاوت می‌کنند جان‌شان به لرزه در می‌آید، ما خیلی وقت‌ها وقتی ذکر می‌گوییم فقط لب‌مان به لرزه در می‌آید اما عقلمان از معنای واقعی آن ذکر خبردار نمی‌شود.

وی تأکید کرد: یک موقع هم لب می‌جنبد و عقل خبردار می‌شود که خدا از هر عیب، نقص و مقایسه‌ای منزه است اما قلب بی‌خبر می‌ماند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اینکه ما نمازمان را به گونه‌ای بخوانیم که معنای کلمات را در نماز مرور کنیم، یعنی عقل ما با نماز درگیر شده است، البته این هم یک مرحله‌ای از کمال است اما نماز باید عاشقانه خوانده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: راجع به نماز در روایتی از امیرالمؤمنین (ع) و ائمه دیگر داریم که فرمودند برخی‌ها عبادت‌شان مانند عبادت بردگان است و از ترس جهنم نماز می‌خوانند، برخی‌ها هم عبادت‌شان مانند عبادت بازرگانان و بازاریان است و فقط به طمع بهشت نماز می‌خوانند، برخی‌ نیز نمازشان مانند نماز احرار و آزادگان است، این‌ها عاشقانه نماز می‌خوانند.

وی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید مؤمنین واقعی موقع ذکر فقط لب‌شان نمی‌جنبد و فقط عقل‌شان خبردار نمی‌شود، بلکه همه وجودشان متأثر می‌شود، این‌ها همان کسانی هستند که حق تقوا و حق تلاوت را ادا می‌کنند، این‌ها هر آیه‌ای را که می‌شنوند ایمان‌شان رشد و کمال می‌یابد.

آیت‌الله عابدینی افزود: این افراد همه تکیه‌شان به خداست و غیر از خدا به کسی امید ندارند و از هیچ کسی هم واهمه ندارند، خداوند می‌فرماید کسانی که حق جهاد، حق تلاوت و حق تقوا را ادا می‌کنند، خداوند به آن‌ها امتیاز مؤمن بودن را نیز عنایت می‌کند و امیرالمؤمنین (ع) نیز تقدیرنامه‌ای را برای آنان صادر می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها