خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراشبند:
محفل انس با قران به همت حوزه امام رضا (ع) وتعلیم و تربیت ناحیه فراشبند و با حضور احاد مردم، مسولین و بسیجیان در مسجد النبی ص برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۶۶۳
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام پورغلامی مسول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراشبند، در محفل انس با قران که به همت حوزه امام رضا (ع) وتعلیم و تربیت ناحیه فراشبند و با حضور احاد مردم ، مسولین و بسیجیان در مسجد النبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم قرآن تجلی شخصیت خداوند است. امام علی(ع) می‌فرمایند «شخصیت هرکسی در کلام او پنهان است». وقتی شخصی سخن می‌گوید شخصیتش را از ۰کلامش بیرون می‌آورد.

وی با بیان اینکه شجاعت انسان شجاع در سخنانش تجلی پیدا می‌کند یا انسان عارف از سخنانش مشخص می‌شود که بویی از معرفت برده است، عنوان کرد: شخصیت وجود مقدس پروردگار، در قرآن تجلی پیدا کرده است. خداوند خود را در قرآن نشان داده و به همین دلیل ائمه(ع) وقتی قرآن تلاوت می‌کردند، بی‌هوش می‌شدند.

حجت‌الاسلام پورغلامی افزود: امام صادق(ع) آنقدر کلمه «ایاک نستعین» را تکرار کرد که از هوش رفت. وقتی امام صادق(ع) به هوش آمد از ایشان پرسیدند که چه طور شد؟ این امام بزرگوار فرمود «آنقدر آن جمله را تکرار کردم تا از گوینده کلام(خداوند) شنیدم». یعنی ایشان آننقدر با این کلام بالا رفت که به محضر خداوند رسید.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی با قرآن مأنوس شود، خداوند در زندگی او حضور پیدا می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه در کتب آسمانی دیگر مانند انجیل و تورات که تحریف شده، خداوند محور نیست. در این کتاب‌ها محور انسان است.

حجت‌الاسلام پورغلامی با اشاره به اینکه خداوند روزی، حیات و... می‌دهد، بیان کرد: اگر کسی با قرآن مأنوس شود، همه کاره بودن خداوند در زندگی او نمایان می‌شود. وقتی خداوند محور زندگی مردم شد دیگر آن زندگی بن‌بست ندارد. قرآن رشته اتصال ما با خداوند است.

وی با اشاره به اینکه شفاعت شفاعت‌کنندگان قرآن، اهل بیت(ع)، شهدا و...) از عالم دنیا شروع می‌شود، تصریح کرد: اگر در این دنیا کسی به قران تمسک پیدا گرد، روز قیامت این کتاب آسمانی شفاعتش می‌کند. شفاعت باطن ارتباط این دنیاست که انسان با شفاعت‌کنندگان برقرار می‌کند.

وی افزود: مرحوم خواجه نصیرالدین‌طوسی در بین علمای شیعه معروف به استاد البشر است. زمانی‌که مغول ها وارد ایران شدند و همه چیز را از بین می‌بردند، خواجه نصیرالدین طوسی توسی وارد دربار شد و خود را تا درجه وزارت بالا برد. در شیعه کردن قوم مغول او و شاگردش علامه حلی نقش مهمی داشتند. نصیرالدین طوسی فیلسوف، ریاضیدان، طبیب، فقیه و... بود. با تمام مشغله‌های زندگی‌اش روزی ۱۵ جزء قرآن می‌خواند و خود را محتاج قرآن میداند سرهنگ فروزان فرمانده ناحیه مقاومت فراشبند در ابتدای این مراسم اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و از مجریان و دست اندر کاران این محافل نورانی تشگر بعمل اورد.

وی با بیان اینکه شفاعت، رحمت ،و هدایت، در مکتب قران بدست می اید نه در مکاتب غرب از نهادهای فرهنگی خواست بیش از پیش نسبت به ترویج فرهنگ قرانی در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها