استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمات گروه‌های جهادی در راستای توانمندسازی و تقویت فرهنگ کار در استان باشد.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۸۹
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
خدمات گروه‌های جهادی در راستای توانمندسازی مردم باشد

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستانو بلوچستان در کارگروه بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقدامات گروه‌های جهادی باید باهدف توانمندسازی مردم و تقویت فرهنگ کار در استان صورت گیرد و برای این منظور باید از ظرفیت و نیروی کار خود مردم هم استفاده شود و مردم دخیل باشند.
 
وی افزود: مسئولیت گروه‌های جهادی برعهده بسیج سازندگی سپاه است و باید تعیین شود گروه جهادی در کدام نقطه و به چه شکل کار کند.
 
استاندار  ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی از تخصص گروه‌های جهادی تهیه شود و از توان این گروه‌ها باید در حوزه آموزش‌های مختلف از جمله در بخش کشاورزی استفاده شود.
 
وی تصریح کرد: باید از توان این جوانان خلاق در حوزه آموزش کشاورزان استفاده شود چرا که بسیاری از کشاورزان در جهت افزایش بهره‌وری نیاز به آموزش دارند.
 
کرمی تأکید کرد: گروه‌های جهادی در حوزه کشاورزی وارد شوند و زمین‌ها را احیا کنند، نخلستان ایجاد کنند و در اختیار مردم قرار دهند و با استفاده از سرمایه تجمیع شده مردم مجتمع‌های گلخانه‌ای ایجاد کنند.
 
وی ادامه داد: گروه‌های جهادی برای اجرایی‌شدن این امور می‌توانند با ایجاد شرکت‌تعاونی‌های دانش‌بنیان و اطلاع‌رسانی به مردم و با استفاده از سرمایه‌های تجمیع شده آنها برای مردم اشتغال پایدار ایجاد کنند.
 
کرمی خاطرنشان کرد: سپاه مسئول و تأمین‌کننده اقلام و امکانات موردنیاز گروه‌های جهادی باشد و برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که سپاه و دستگاه‌های اجرایی گروه‌های جهادی را به لحاظ امکانات پشتیبانی و حمایت کنند.
 
 وی خطاب به گروه‌های جهادی افزود: خدمات ارائه شده به خانواده‌های نیازمند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مشخص شود این خانواده‌ها تا چه مدت به این کمک‌ها نیاز دارند و تا چه زمانی توانمند خواهند شد.

ارسال نظرات