خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در تبیین برگزاری کنگره شهید حسن پور عنوان کرد؛

شهید حسن‌پور اسوه مجسم تقوا، شهامت و نظم بود/شهادت مکتب سازنده‏ جامعه بشری است

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: شهید حسن‌پور اسوه مجسم تقوا، شهامت و نظم بود. ایمان قوی به خدا، شجاعت، نظم و مدیریتش بود که زمینه رشد را در مراحل رزم به او داد و از وی یک فرمانده مقتدر ساخت.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۹۱
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

قزوین_ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به مقام شهید و جایگاه شهادت در نگاه شیعه بیان کرد: در تفکر شیعى، برترین کامیابى، بزرگترین پیروزى، والاترین مقام و گرانمایه‏ترین درجه، رسیدن به فیض عظماى شهادت است و براى شهید، گرانبهاترین اوقات و شکوهمندترین لحظه‏ها و زیباترین زمان ها، ساعتى است که پیروزمندانه به دست دشمنان ظالم و در مسیر نورانی حق طلبی به مرگ شرافتمندانه نائل گردد.

وی گفت: شهادت مکتب سازنده‏اى است که شگرف ترین اثرات و خلل ناپذیرترین واکنش‏هاى نسل‏هاى بهم پیچیده تاریخ را داراست. در حقیقت، شهادت خون دوباره‏اى است که به کالبد نیمه جان جامعه وارد مى‏گردد، خون این عنصر خلیفه اللهى در نظام اجتماعى به عنوان گویاترین و مؤثرترین عامل تبلیغ صدق و صفا، حق و حقیقت آگاهى و سازندگى خواهد بود.

سرهنگ طاهرخانی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره شهید حسن پور در قزوین اظهار کرد: شهید حسن پور از شهدای بنام قزوین است. این شهید گرانقدر با شروع نخستین جرقه‌های انقلاب، خود را به جریان زلال انقلاب سپرد. او تمام امیدها و آرزوهایش را در انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) تجسم کرد و از این رو، دل در گرو رهبر سپرد و با شور امید در تمام صحنه‌های انقلاب حضور مشتاقانه و فعال یافت.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: شهید حسن پور با رشادت‌های خود فرماندهی چند گردان و تیپ را به عهده داشت. وی همچنین به عنوان جانشین و قائم مقام لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب در چندین عملیات، از جمله عملیات “والفجر ۳ و ۴” شرکت داشته و پیشاپیش نیروها با بکار بستن ابتکار و نظم، به فرماندهی پرداخت.

وی افزود: شهید حسن‌پور پس از عمری مجاهدت و مبارزه در راه اعتلای کلمه حق، سرانجام در عملیات «خیبر»، به عنوان قائم مقام لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب وارد عمل شد و روز ۱۴ اسفند ماه ۱۳۶۲ در «جزیره مجنون» بر اثر اصابت تیر به ناحیه سر، به شهادت رسید و به آرزوی دیرین خود نایل شد.

این مسوول نظامی یادآور شد: شهید حسن‌پور اسوه مجسم تقوا، شهامت و نظم بود. شجاعت، نظم و مدیریتش بود که زمینه رشد را در مراحل رزم به او داد و از وی یک فرمانده مقتدر ساخت.

سرهنگ طاهرخانی در پایان گفت: سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به منظور گرامیداشت یاد و نام این قهرمان رزمنده و فرمانده مقتدر، کنگره شهید حسن پور با حضور مسوولان کشوری و استانی در روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه پس از نماز مغرب و عشا همزمان با سالروز شهادت این شهید گرانقدر در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها